/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Forbrugersikkerhed på nettet
Fra : tadeo
Vist : 431 gange
200 point
Dato : 29-09-03 17:16

Hvad kan man som forbruger af nettet gøre for, at beskytte sig mod overvågning af sin IP-adresse?, jeg tænker her på private firmaer, der gør alt for at tilgodese egne økonomiske interesser, det nærmeste eksempel er ATP-gruppen, der forsøger på, at få blåstemplet deres ret til denne overvågning, hvem får flest penge i kassen?, helt klart advokaterne, ikke mange kroner til kunstnerne, som jeg mener skal ha´det meste.
Så vil nogle nok fremhæve, at den gode Tadeo nok ikke har rent mel i posen, skut forbi , jeg henter kun lovlig musik, når jeg en sjælden gang gør det!.
Jeg har en så stor LP-samling, som jeg har rigeligt arbejde med at overføre til CD, programmet har jeg hentet her på kandu.dk.
Der er desværre mange eksempler på, at det er muligt at registrere IP-adresser.

Kan man overhovedet gøre noget for at beskytte sig?.

Mvh.
Tadeo

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 29-09-03 17:35

Hejsa
Jeg har i tidernes morgen skrevet to tips omkring netop dette emne. Prøv at kigge på de to tips (koster ingen points).

1. http://www.kandu.dk/dk/tip/4903

2. http://www.kandu.dk/dk/tip/4026

Søren

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-09-03 23:42

du kunne jo køre med en proxy adresse så skulle der være en mulighed for at du ligger skjult..

se på denne side hvor der findes free proxy servers
http://www.proxy4free.com
---------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 04-10-03 16:45

Tak for svaret CLAN.

Jeg kan konstatere, at man som bruger af nettet skal tænke sig godt om hvad man oplyser, dit svar var fyldestgørende, samtidig en opdatering jeg kan bruge fremover.

Mvh.
Tadeo