/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ordet er dit; Ordet er frit...
Fra : molokyle
Vist : 545 gange
64 point
Dato : 29-09-03 12:48

[hør]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 12:54

Jamen, det vil jeg da benytte til at sige det jeg aldrig fik sagt;

VELKOMMEN TILBAGE!!!

Det er godt at se dig igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 13:07

Takker nicolehh...

Ja, jeg har fået en 2Mb/2Mb forbindelse alle hverdage fra kl. 10.00 til 17.00 stillet til rådighed af min veninde frk.uro, som snart vil melde sin ankomst her på kandu.dk. Tag godt imod hende

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : majbritt05

Modtaget 74 point
Dato : 29-09-03 13:21

jamen, hvad med at tage et emne op til debat????

Hvad med dette:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=287807

Hvad mener I?!!!!?

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 13:21

Håber da at hun falder godt til her...

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 13:28

Majbritt05

Ja hvorfor mon denne idé ikke får særlig stor opbakning.
Sikke dejlig verden kunne blive, hvis alle dumme stopper med at avle børn

Blyb.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 13:28

Majbritt> Det kunne vi da godt, men jeg har kun én ting at sige til det...
BULL SHIT!!!
den holder ikke i vores verden...

Har fået testet min IQ, så jeg frygter intet, men jeg kan bare ikke se hvordan det skulle kunne skabe et bedre samfund eller et bedre liv her på jorden...

Det har da ikke noget med noget at gøre, bare et hankønsvæsen der skal have skabt lidt opmærksomhed omkring sin IQ, eller nu mangel på samme...

forældre med knap så høj IQ er da lige så gode forældre og lige så gode arbejdere som dem med særlig høj IQ!!!
Eller tager jeg fejl??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 13:32

Manden er jo helt ude i hampen! Kunne I lige se et par hundrede Molokyler her på kandu.dk?

Kom nu ikke og sig, jeg sætter mit lys under en skæppe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 13:34

Det kunne da være festligt med at par hundred af din slags her, så ville der da være godt gang i gaden...

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 29-09-03 13:38

Ja, det ville da være alletiders, hvis beløbet på børnechecken afhang af ens IQ. Man kunne jo eksempelvis sige : Målt IQx30kr - det var hvad man kunne få. Så kunne det være at de "dumme" kunne lade være med at sætte børn i verden - hvad skal vi dog med dem - de får jo både lus og tisser garanteret også i bleen. Sådan nogle skravl.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 13:43

I al bskedenhed er min IQ pt. 142 ..og nej jeg er ikke medlem af MENSA. Den slags elitære foreninger huer mig ikke. Hvorfra kender jeg så mit IQ tal? Tjae.. Det blev mål med BMP prøven på Rigshospitalet efter en trafikulykke jeg var ude for, for et par år siden. Mensa's figur test har jeg taget 'for sjov'. Den meldte 148 !!

Det er da for h....... da ikke intelligens der giver et godt liv eller et kærligt og medfølende menneske!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 13:45

Selv intelligens beskytter ikke mod stavefejl ...find dem selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 13:50

Nemlig Molo...

Citat
Det er da for h....... da ikke intelligens der giver et godt liv eller et kærligt og medfølende menneske!

Det kunne vi ikke være mere enige i!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 13:55

Man skal nu heller ikke skamme sig over at være godt begavet, men det er altså ikke en menneskelig kvalitet der tæller i social sammenhæng

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 13:56

Selv om min IQ er på samme niveau som din,kan jeg sikkert ikke finde alle din stavefejl, og laver selv mange...

Så jeg kan kun give dig ret, God IQ giver ikke fejlfri stavning!!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 14:05

kan igen kun give dig ret Molo...

Jeg er også et levende bevis på at der også gives intilligente menesker der har oplevet en belastet barndom...
Eller som har mange rådne lig i lasten...
Eller at der ingen sammenhæng er mellem IQ og psykoske sygdomme/angstanfald/tyndslidte nerver oma.
:-l

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 14:11

Næhh... jeg har nu heller aldrig hørt om nedarvet intelligens. Sandsynligheden for 'succes' med afkommet hos intelligente forældre mener jeg aldrig at have set endegyldige beviser for. Findes der et intelligent gen eller noget...?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 14:15

nicolehh
Har du også været ude for et trafikuheld?
Altså siden du også kender din IQ.

Kender desværre ikke min egen IQ, men vil da helt sikkert få den målt inden jeg anskaffer mig børn.
Det vil da være rigtig træls, hvis jeg efter at have fået børn opdager, at min IQ faktisk ikke lever op til normen. Man risikerer jo derved, at børnene bliver tvangsfjernet og kommer i pleje hos de "KLOGE" pyha.

Blyb

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 14:25

>Molokyle.

Hvor kan jeg brække mig????

[citat]
I al bskedenhed er min IQ pt. 142 ..og nej jeg er ikke medlem af MENSA. Den slags elitære foreninger huer mig ikke
[/code]

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 14:27

Molo ( velkommen tilbage forresten )

*LOL* - det kan man da kalde at være selvglad MolEkyle *GGG
---- normalt plejer folk med en høj intelligens da ikke at prale sådan eller hvad ...

Desuden er intelligens KUN "evnen til at løse og opstille problemer" - det siger ikke meget om hvad "værdi" folk reelt har hverken bogligt eller menneskeligt- mange "alt for intelligente" mennesker kan knap nok koge et æg eller stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele.

Har selv fået målt min intelligens og - kan simpelthen ikke huske tallet - *GGGG og hvis jeg kunne ville jeg såmænd heller ikke sige det højt. Jo højere tal desto mere grund til, at lukke munden i -*GG

***
Men at være "dum" - er nu ikke det modsatte af,
at være intelligent.... slet, slet ikke.

Så nu mangler vi en definition af ordet "dum" *GG

PS. erindrer dog noget om at min IQ var lidt over middel stue-temperatur

Karina

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 14:27

Næææ, ikke noget uheld, bare ren og skær videbegærlighed...

Tog mensatesten 3 gange i løbet af en uge, for at kende tallet...
Så det var ren og skær for at finde ud af om jeg var almindelig dum, eller ualmindelig dum...

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-09-03 14:28

Hvad betyder ens IQ, hvis bare man forstår at bruge det man har. Næsten som med en vis anden legemsdel.
Jeg kender flere som ikke kan regne; men alligevel altid kan "regne den ud"

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-09-03 14:31

nicolehh
Jeg tro ikke på at Du er almindelig dum!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-09-03 14:32

nicolehh
Jeg tro ikke på at Du er almindelig dum!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 14:40

ram2 + fnollerpige Takker og bukker ...grønne mænd og narcisisme Hold kæft, hvor er jeg også glad for at høre fra jer. Tænkte nok, jeg ville kunne bringe nogens pis i kog

Hygge hygge... fin underholdning. Jeg sad også og kedede mig lidt.

Vi kan da bare tale om noget andet? Vejret? ..bare det ikke er om mig

Ja, ja.. jeg ved godt... men ordet er frit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 14:44

høhøhøhø

Rfou> nu pas på med hvad du siger...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 14:44

høhøhøhø

Rfou> nu pas på med hvad du siger...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 14:46

Iøvrigt kan man sagtens være intelligent og dum, men ikke intelligent og ubegavet. Til gængæld kan man så være begavet og dum. Belæst og dum. Vidende og dum.

Dum har sådan en klang af noget følelsesmæssigt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 14:50

Derfor : Kald mig endelig dum. Det tager jeg ikke så tungt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 29-09-03 14:52

Definationen på ordet DUM:

Nogle mennesker er så dumme at de kan leve af det - de er bare for dumme til at gøre det.

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-09-03 14:56

Kloge mennesker kan også bære sig dumt ad - opføre sig dumt - være et dumt svin o.s.v. o.s.v.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 15:53

Rfou -> Ordet klog smager nu også lidt af noget føleri. Præcis som dum gør det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 15:56

Derfor : Kald mig endelig klog. Det tager jeg ikke så tungt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 16:12

>molokyle.

Lad mige lige slå fast, at du ikke hverken før, nu, eller senere har kunnet eller kan bringe mit pis i kog, men jeg må tilstå, at de mekanismer der styrer kvalme og opkast provokeres kraftigt.

Symptomatisk for dig, er der i din skarpt afgrænsede verden to ting man kan tale om - DIG eller vejret.

Ærlig talt - Jeg foretrækker uden diskussion vejret.

Kig på nedenstående, som er et udpluk af Molokyles foretrukne emner, som Molokyle bringer til torvs på Kandu til almindelig offentlig debat - og enhver kan indse, hvorfor jeg foretrækker at drøfte vejret.

Molokyles hjemløshed
Molokyles arbejdsløshed
Molokyles mange og store uddannelser
Molokyles grønlandske kæreste der smed ham ud
Molokyles grønlandske kæreste med det store hjerte
Molokyles grønlandske kæreste, der snød ham for 10.000
Molokyles problemer med diverse myndigheder, der ikke kan forstå ham
Molokyles store intelligens, som uopfordret oplyses på Kandu
Molokyles evne til konstant og for enhver pris - og med alle midler at bringe sig i centrum.
Kan det "siges" tydligere!!!!!!!

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 16:22

ram2 ->Kommentar helt overflødig. Du skal da være velkommen til at holde (dig til) vejret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 16:49

Eftersom et nyligt tip henviser til denne tråd vil jeg lade den stå åben til imorgen. Jeg må lige lave en let 'cleaner' inden frk.uro vender hjem. Ses imorgen, hvor jeg lukker og slukker.

Mht. til avlshygiejne synes jeg nu stadig; det er en usmagelig tankegang og afskyeligt menneskesyn der ligger til grund for denne.

Feel free... while I'm *AFK*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-03 16:59

For at tage tanken om at forbedre menneskeheden ved hjælp af selektiv avlskåring, -som man bruger det til husdyr,- så er man jo nødt til at blive enige om, hvad godt avlsmateriale er. Man fokuserer så meget på intelligens, men også sundhed har stor betydning og kan tages med i programmet.
-F.eks. fede mennesker og storrygere bør ikke få børn, fordi man véd, at disse skavanker til en vis grad også er arvelige. Og selvfølgelig vil psykisk syge, og i det hele taget alle mennesker med alvorligere arvelige sygdomme blive fravalgt.
I forvejen fravælger vi jo helst børn med mongolisme, -Downs syndrom. - Og flere andre sygdomme kan også konstateres så tidligt i svangerskabet, at barnet kan fravælges. -Så der i og for sig ikke noget nyt eller ulovligt i selve tanken om at forbedre menneskeheden på den måde.
Det der gør forslaget uspiseligt er, at der jo skal være nogen, der sidder og bestemmer, hvilke mennesker, der er værdige eller uværdige til at få børn. Intelligenstests er jo kun en måling af intelligensen ud fra skaberen af intelligenstestens intention. Der eksisterer jo ikke nogen absolut målestok, ud fra hvilken man kan bedømme, hvem der dur, og hvem der ikke dur.
Og der findes jo mange former for intelligens, -det er jo ikke kun noget med at løse mensa-opgaver. Hvad med musisk intelligens og følelsesmæssig intelligens? Og en eller anden intelligens, der beskriver evnen til at heale eller fornemme overnaturlige kræfter? Hvem skal sidde og bestemme, hvilken slags intelligens, der har størst værdi?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 19:05

Man kan sagtens være intelligent og stæve dåligt - det ved jeg da.
Ang. Pol. artikkel: Hvad mon jeg kunne få af belønning om året - det lyder ikke så dumt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 20:26

Hvor helvede...*sorry* tager man Mensa testen 3 gange på een uge, nicolehh ?!?

- mener du ikke en af der af Mensa stillet til rådighed, tests der kan tages på Internettet - som iøvrigt iflg. Mensa ikke bør opfattes for andet end det de rent faktisk er : nemlig et sjovt indslag. De giver ikke det rigtige billede og kan nemt svinge +/- 15-20 stykker!!

Den rigtige Mensa test - foretages hos Mensa og kan kun tages 3 gange "in a lifetime" - der skal gå mindst 1 år mellem hver test.

dette blot liiige for at slå fast om jeg da helt har misforstået noget.

Karina

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 21:03

du har intet misforstået...

Jeg har ikke nævnt noget om hvilken test, andet end det du kan læse, så det syntes jeg bare du skal holde dig til, i stedet for at begynde at gå dybere i det, end det det er...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 21:08

Og kan tilføje, at hvis jeg trækker 15 "point" fra mine resultater, er jeg stadig på det niveau jeg tidligere har omtalt!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 21:15

> nicolehh

Ja ja - Det kan enhver jo komme og sige, hvad de sandelig også gør - Og så er det bevist

Ram The IQ-man

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 21:19

Jammen ok - så er det på plads - var jo bare bange for du gav os andre et forkert billede - jeg troede jo lige du var sådan rigtig MENSA målt .... altså hos og af Mensa ...

- men så er det på plads

Karina

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 21:30

lille Ram, bare fordi du ikke vil udtale dig, kan jeg da siga at jeg har beviser på mine testresultater...
De ligger på min HD, så hvis du vil se mine beviser kan du da komme til det...
Men hvad har du af beviser, andet end at du ikke vil sige mere end du har gjort...

Karina, når de ligger sådan en test på netet, står der jo at man ikke kan regne 100% med den og at den kan afvige (som du også er inde på)
Og når man ellers tager forbehold for det, så passer resultatet jo meget godt med virkeligheden, hvis man også lige tager i betragtning, at det altså kun er den ene del af en længere test... (teoretisk/kreativ/matematisk/logisk osv. osv.)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 21:43

Ja det har jeg så forstået - en på nettet foretaget test, giver således et fingerpeg om ens IK.

Hvad ligger så din Ik på - iflg. den test du tog - og vil det så være en garant for et nogenlunde ens resultat hvis testen blev taget af Mensa?
ja det ville det vel så.....

Hvorfor får du den ikke målt hos Mensa - det må man da kunne bruge til noget ?

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 21:45

>nicolehh.

Hvad fan... bilder du mig ind - Jeg er aldeles ikke lille. Ner tak - jeg har ikke som du behov for beviser, men jeg kender en der går meget op i det med beviser, og kan samtidig fortælle dig, at jeg heller ikke har behov for at bevise noget.

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 21:50

>>nicolehh

Nåååh ja - ser først nu du tidligere skriver : "er på niveau".... det må jo være svar nok *GG
Silly me - men orker ikke altid disse laaaaange tråde....

Karina

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 21:50

ram og fnollerpige.
Det er sjovt som i er enige. Hvorfor overfalde Molokyle og Nicolehh på så grov en måde?
Molokyle lægger godt nok ud med 'ordet dit' Ordet er frit'- men jeg ser ingen grund til at en smalltalk ender ud i et angreb. Skam jer

Blyb

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 21:55

Heyy hey hey - jeg overfalder skam ingen - håber da ikke nicolehh opfatter det sådan... jeg kender intet til Mensa og test eller noget og spørger altså af nysgerrighed - nicolehh er således så venlig at forklare mig sammenhængen - nu gids jeg ikke være grov... men tror du ikke selv nicolhh er i stan til, at pointere overfor mig hvis hun mener jeg er gået over stregen.... og som sædvanlig Ram er en stor dreng ... han kan godt klare, og svare for sig selv - så det kommer han nok og gør liiiiige "omme lidt"

Karina

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 22:05

Fnollepige
Sidder I da ved samme tastatur?
Det kan godt være dit angreb ikke er så slemt, men mellem linierne gør du da rede for din egen intelligens.

Blyb

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 22:12

Hvis du nu siger at du ikke kender til Mensa Testen - lyver du jo, da du i dit tidligere indlæg omtalte at du har fået taget "den Rigtige"

Blyb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 22:18

Bare jeg dog vidste hvad "en tellig ens" er for noget. Er det ikke noget med kombinationsevne og overblik.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 22:35

blyb - er du liiige så smadderflink at fortælle mig HVOR jeg har skrevet det og kopiere det ind - tak - for det har jeg da ved Gud grød aldrig sagt noget som helst om.

jeg har ikke omtalt at have fået testen - Mensa har jeg læst lidt om - men et indgående kendskab er der vel ikke så mange der har.

En redegørelse for min egen intelligens - bavl - hvad ved du om Mensa - det er da spændende - og derfor intet forgjort i at spørge - det er jo sådan man lærer noget nyt !!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 22:38

Soryy - det står jo her :

Har selv fået målt min intelligens og - kan simpelthen ikke huske tallet - *GGGG og hvis jeg kunne ville jeg såmænd heller ikke sige det højt. Jo højere tal desto mere grund til, at lukke munden i -*GG

Jeg store klovn - klart jeg ikke fik den målt rigtigt hos Mensa - det er naturligvis en la la test der kan tages på Mensa' s hjemmeside - så trækker delvist - men osse kun delvist min irritation tilbage.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 22:39

Karina, lige da jeg læste det første du skrev, blev jeg lidt grov, det virkede som om du var "anklagende", så derfor blev mine svar også så korte, men efter at have læst det næste du skriver til mig er jeg kølet ned igen...

Jeg kan ikke se hvad jeg skulle kunne bruge et "godkendt" resultat fra Mensa til, andet end pral og så´n...
Og det kan jeg ikke bruge til noget, det bliver mit liv ikke anderledes af, bliver ikke rig af det eller lign., også derfor der kun står på NIVEAU med... som før omtalt...
Der er ingen grund til at pensle ud for alle og enhver på et offentligt forum hvad mine resultater blev, men jeg vil da sige, at det var ikke dårligt, og det er jeg da glad for!

Alle de andre skænderier i nu er begyndt på, må i selv færdiggøre, jeg har for høj IQ til det barnepjat!!!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-09-03 22:39

Intelligens? Det er vel bare evnen til at udnytte sine begavelser og viden bedst muligt; men har intet med lykke, velstand, medmenneskelighed eller for den sags skyld klogskab, at gøre. Måske med snuhed!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 22:41

Jeg skrev - bemærk ikke et ord om den rigtige!!!!

Citat
Har selv fået målt min intelligens og - kan simpelthen ikke huske tallet - *GGGG og hvis jeg kunne ville jeg såmænd heller ikke sige det højt. Jo højere tal desto mere grund til, at lukke munden i -*GG

Jeg store klovn - klart jeg ikke fik den målt rigtigt hos Mensa - det er naturligvis en la la test der kan tages på Mensa' s hjemmeside - så trækker delvist - men osse kun delvist min irritation tilbage.

Så nej skrev ikke "den rigtige" som du eller indikerer... skrev bare har fået testet - det kunne du og andre da osse prøve den er faktisk ret sjov.

http://www.mensa.dk/testiq.html

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 22:42

>blyb.

Meget godt Nick - Du blyb, ikke alene er ordet frit, det er sørme osse smallllllltalk, og jeg tror nicolehh synes din ridderlighed er prisværdig, men mon ikke hun kan klare det selv.

Ram

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 22:43

Jeg kan ikke finde ud af at kopiere. Jeg skulle måske af den grund selv få fortaget en form for test..

I dit indlæg kl. 14.27 siger du at du selv er testet men ikke kan huske tallet.
Om du mente det ironisk ved jeg jo ikke, men at kalde Molokyle for selvglad synes jeg nu stadig er en grov formulering.

Blyb

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 22:45

okay alt iorden nicolehh - jeg har fået det svar jeg gerne ville have - tak

Nææh det kan da godt være - der ikke er noget at bruge den til - at trykke det på en t-shirt eller skrive det på en ansøgning er vel ikke nødvendigvis vejen frem.

Men til pral - jooow det kunne man jo godt

Karina

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 22:51

Jo tak, Ram, længe siden jeg syntes der er kommet noget SÅ fornuftigt fra dig
Men jo, jeg klarer mig udemærket, ellers plejer jeg at gå min vej, inden jeg træder for meget på nogen jeg ikke vil være uvenner med...

Men det var da sødt af dig at tænke godt om mig...
For jeg vil da mene det er en god tanke, hvis du mener jeg kan klare mig selv i denne (og andre) sager...

Og syntes ikke nogens ridderlighed er prisværdig, med mindre jeg har bedt om hjælp, eller jeg er på så dybt vand, at jeg mangler hjælp til ikke at drukne...
- Ikke for at være på nakken af Blyb, det var sikkert ikke en gang for at hjælpe, men fordi det godt kunne misforstås hvad Karina skrev...

vil sq også helst selv IRL, men hvor skulle i dog lige vide det fra...

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 22:53

Karina
Om du trækker noget helt eller delvist tilbage er jeg da ligeglad med.
Jeg ser stadig ingen grund til hverken dine eller rams nedladende udtalelser.
Nu kan jeg så se, at ram ikke kan komme på andet end at genere mit brugernavn- Det virker ikke just særlig intelligent..

Rfou du har fuldstændig ret i din udtalelse.

Blyb

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 22:55

blyb ved godt jeg 14:27 skrev noget - men skrev INTET om det var den rigtige Mensa test for den udføres kun eet sted og det er hos Mensa - selv den test der ligger til morskab og leg på Mensa's side er kun for sjov......

skrev bare har selv fået målt min intelligens .... thats all!!
Naaah det var ikke groft ment mod Molo - det ved han osse godt - det er bare drilleri

Citater laver du ved at skrive

[citat*]
den tekst du ønsker omfattet af "kassen" her
og til sidst
[/citat*]

Blot skal du huske at fjerne stjernerne inden du prøver dig frem og da dette er smalltalk - så prøv endelig

Karina - desuden var min IQ 79
ikke et særligt godt tal og meget langt fra Molo's 142

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 22:55

Men nu må der så lige komme en sandhed mere frem om mig her...

Jeg bryder mig ikke om at prale, med mindre jeg virkelig har gjort noget ekstremt ekseptionelt, som muligvis en dag at kunne stave til dette lange underlige ord...

(det ser nu rigtigt ud i mine øjne??)

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 23:01

Hold da helt kæft hvor er i dumme at høre på.
Nicolehh Jeg viser på ingen måde dig nogen ridderlighed ved at have min egen mening.
Om du kan klare dig selv!! Ja det tror jeg på, især hvis du bare sørger for at være enig med dem som slår ned på dig.

Blyb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 23:04

Blyb!
kopiere som citat:
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp
rul ned til bunden (husk ny linie efter citat og før slut citat)
Emesen.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 23:05

Karina
Tak for oplysnigen om at kopiere.

[citat
*kkkkbbb
jjjj
[code]

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 23:05

>blyb.

Jeg har da ikke generet dit Nick - synes bare det passer godt til det du siger(skriver)

Men sån' lige mellem os 2 blyb - Hvad rager det dig, hvad jeg siger om og til nicolehh. Er teksten for stærk, så fjern fluebenet, det gøres lige med et blyb - så er du fri for at se på disse stærke sager Men du kan godt li' det lidt Iq'?????

Ram

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 23:07

Hov prøver lige igen.

[citat]
hej
[/code]

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 23:08

Nej ikke [citat*] og [/code*]
men [citat*] og [/citat*] uden stjerner selvfølgelig

Det var så lidt

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 29-09-03 23:09

Nej ram det kan jeg ikke.
Derfor fjerner jeg det flueben nu.

Blyb

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 23:09

Det var faktisk ikke mig der anklagede dig for at være ridderlig, men det finder du jo nok ud af hvis du ellers gad læse det der bliver skrevet.. i stedet for bare at gå til angreb...

Citat
Og syntes ikke nogens ridderlighed er prisværdig, med mindre jeg har bedt om hjælp, eller jeg er på så dybt vand, at jeg mangler hjælp til ikke at drukne...
- Ikke for at være på nakken af Blyb, det var sikkert ikke en gang for at hjælpe, men fordi det godt kunne misforstås hvad Karina skrev...

Og jeg gentager...
Citat
- Ikke for at være på nakken af Blyb, det var sikkert ikke en gang for at hjælpe, men fordi det godt kunne misforstås hvad Karina skrev...

Håber du er med nu...

Men hvad mener du lige med den sidste sætning du selv kom med??
Citat
hvis du bare sørger for at være enig med dem som slår ned på dig.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-09-03 23:11

Ja der ser du - så er det osse på plads, Blyb ....

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 23:13

>blyb.

Alletiders.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 23:25

</Molokyle>!
Det der frie ord som ingen bruger og som jeg gerne må få, hvad er det for et og hvor står det henne.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 30-09-03 01:00

verden har da klaret sif fint indtil videre uden alle mulige regler for fødsler.
han ærger sig sikkert også over at han publicerede hans negative holdning.
Eller også er han glad for at han nu har fået slået hans navn fast.
Det er jo lidt ligesom ham med gulfiskene og blenderen.

bare fordi man har læst psykologi skulle man være klog?
det er jo bare at læse noget alle andre psykologer også har læst.
Og under tvang kan stort set alle klare sådan en uddannelse.

Brækker mig over folks syn på akademiker ræset.
Det er kun 1 ud af flere 100.000 der bidrager med noget udvikling til vores samfund. Resten af dem har bare læst deres bøger, og ved lige så lidt som resten.

Næ nej. Det er de kreative der rykker vores grænser (også de kreative akademikere) i samfundet.

Der var en pige på Dating.dk der kun ville skrive og date med akademikere fordi hun lige selv var blevet færdig med sin phd i selvmasturbation.
Det er snobberi uden det mindste at have det i.

Hvor er åndeligheden i det?
Det er en flugt, og en kontrol, og et sikkerhedsnet til at tjene små penge, så man slipper for at tage chanser som kreativt tænkende individ.
Det er noget mange er blevet opfostret med fra barnsben.
Få dig nu en god uddannelse, og tænk og læs det samme som alle de andre.
Prøv endelig ikke at udleve din passion, for det er farligt hvis du ikke klarer den.
Nej det er kun få forfattere og skuespillere der kan leve af det.
Hvor er støtten og troen på sit barn henne?

Gad vide om den gode psykologi professor selv skal belønnes for ikke at føde flere børn?

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 30-09-03 01:08

Glemte lige at nævne at langt de fleste kan jo klare en mensa test hvis man dagligt i længere tid, bruger timer på at øve opgaverne og træne den form for tankegang det kræver.
Mange mennesker som blot ikke er belæste har jo ikke nogen chance for at klare en test der kræver at man er belæst og bogligt/logisk tænkende.

Gad godt lave en test hvor man tog en tilfældig mand på faden og trænede ham dagligt gennem et halvt års tid, udelukkende med den hensigt at han skulle bestå Mensas test.
Jeg vil vædde på at den var sikker.

tror også på at man kan skifte mellem sproglig og matematisk tankegang, gennem træning og tankeændringer.
Og for den sags skyld fra kreativt til logisk tænkende, og omvendt i begge eksempler selvfølgelig.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 30-09-03 01:09

Der skulle naturligvis have stået chancer og ikke chanser.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 30-09-03 03:07

Lidt om hvad intelligens/snuhed betyder i det virkelige liv

Citat
I kære børn, som gerne vil nå op
på fagets allerstørste første top
I får ikke brug for intelligens
fordi det er en ufravigelig tendens
(Kor): fordi det er en ufravigelig tendens
At hvis I aldrig forsøger at overgå
får I stribevis af kors og bånd og stjerner på
(Kor): At hvis I aldrig forsøger at overgå
får I stribevis af kors og bånd og stjerner på

sidste vers af "Admiralens vise"

Kommentar
Fra : mango

Dato : 30-09-03 09:16

Ja min første tanke, da jeg læste om den mandsperson, der ville begrænse nogle mennesker i at få børn var: Er vi tilbage til Nazismen? Det er jo dybt foruroligende, at nogle mennesker stadig kan have en tankegang i den retning!
Han skulle tage et smut ned og kikke på Auschwitz/Birkenau, så ville han forhåbentlig få et andet syn, på denne "rene" menneskerace.-af "intelligente mennesker" Puhha, han skulle skamme sig noget så inderligt!
Jeg kunne skrive længe om min indikation..men holder her

MVH Mango

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 30-09-03 10:00

Patriar>
Jeg er nu ikke helt enig med dig i det du skriver

Citat
Glemte lige at nævne at langt de fleste kan jo klare en mensa test hvis man dagligt i længere tid, bruger timer på at øve opgaverne og træne den form for tankegang det kræver.
Mange mennesker som blot ikke er belæste har jo ikke nogen chance for at klare en test der kræver at man er belæst og bogligt/logisk tænkende.

Jeg er hverken belæst eller har øvet opgaven/trænet tankegangen...
Og hvis man gør det inden man tager den form for test, tror jeg også bare man snyder sig selv for det rigtige resultat...
Men jeg klarede den da godt nok, udfra hvad jeg havde forventet...

Men jeg kan godt se hvad du mener med det du skriver, at ALLE ville kunne klare testen hvis de bare var indstillet på det...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-03 11:22

Mensa's figurtest kan man altså ikke læse på !!! Det kan man derimod tale om mht. BMP, som også er den der benyttes af militæret. Er man f.eks. svensker og tager en dansk BMP ender man sikkert i den to cifrede ende af scalaen. Dette gælder også for Atomfysiker Abdulla Abraham. Tog jeg en tysk BMP ville jeg sikkert kunne kaldes idiot. Det er der nu mange der gør alligevel

Patriar er inde på noget rigtigt mht. 'Det Kreative Menneske'. Opfindsomhed ser jeg som det største intelligente aktiv.

For at tale om intelligens, så lad os lige definere begrebet først, så vi er enige hvad vi taler om. Stof til en ny tråd jeg agter at åbne om et stykke tid. Jeg skal blot lige have styr på mine argumenter inden jeg fyrer den af. Spørgsmålet vil IKKE blive stillet i smalltalk! Bl.a. af hensyn til dem der skulle få lyst at brække sig. Filosofi bliver emnet.

Som lovet bliver der nu lukket og slukket.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-03 11:27

majbritt05 -> Du gav denne tråd indhold. Tak for det

emesen -> Da det er et frit ord, bestemmer det selv hvor det står

ALLE -> Hyggeligt at høre fra jer igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 30-09-03 12:43

jamen det var da så lidt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-09-03 14:37

Hvorfor må man ikke være stolt af, at man har fået høj score i en intelligens-test???
Jeg er da rævestolt af, at min hund og jeg har bestået 1 klasse i DKK lydighed med førstepræmie for nylig. Og jeg praler glad og gerne med det når folk gider høre.
Hvorfor er det anderledes at være god til at løse en mensa-test? Er det ikke typisk dansk jantelov??
Jeg prøvede at gå ind på Karinas mensa-link, men jeg havde ikke lyst til at bruge 40 minutter af min sparsomme nettid på testen. Ellers ville jeg da også have pralet af min tårnhøje intelligens nu. -Eller sagt Øuvf, jeg fik kun 27½ ---Måske en anden gang, -efter 1. oktober, når jeg har fået ny tid.
Synd, at spørgsmålet er lukket, det var lige ved at blive interessant..