/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat kaster op!
Fra : jysch
Vist : 1591 gange
50 point
Dato : 29-09-03 11:45

Igår købte jeg en pakke Pussi og 5 minutter efter at min kat havde fået lidt af pillerne kastede den op. Jeg kunne se at det var foderet som kom op.

Hvad kan det skyldes?

Jysch

Accepteret svar
Fra : dortedyg

Modtaget 60 point
Dato : 29-09-03 12:23

Mine katte kaster op efter de har spist en gang imellem. De gør det fordi de har spist for meget, for hurtigt. I øvrigt kan jeg kun anbefale at man køber Iams eller PD fra dyrlægen til sine katte.

/dortedyg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-03 13:01

Det sker da også,at min kat også kaster op. Bagefter spiser den igen uden at kaste op. Hvis det gentager sig efter hvert måltid, kan det enten være katten, der er syg eller produktionsfejl af foderet.

Hvis det gentager sig efter hvert måltid er din kat syg, og du må kontakte en dyrlæge. Mht. produktionsfejl af foderet har jeg (min daværende hund) prøvet det. Producenten måtte betale dyrlægeregningen.

mvh ans

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-09-03 13:24

Har lagt mærke til at min gør det samme når den får PUSSI,kan være man skulle holde lidt øje med det,har altid troet det var fordi den foråd sig,den syntes at kunne lide det.Men syg har den da aldrig været af det.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-09-03 01:31

Det kan også være katten kaster op fordi det er noget andet foder end den plejer at få. Det kan resultere i både opkastning og tynd mave. Er du sikker på, der ikke var en hårbolle i den ene side eller midten af opkastet???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-03 22:18

Hvore kat kastet også op over en periode, men vi har så skiftet til royal cannin "Indor 27" og vupti, katten er frisk igen.

http://www.royalcanin.dk/default.asp?pageID=211&lang=da

Kommentar
Fra : Holmelin

Dato : 31-10-03 15:39

Jeg har en kat, der får diarré af at spise Pussi, hvorimod den fint tåler whiskas. Jeg har hørt om andre med lignende problemer med Pussi. Så hold øje med foderet, og dyrlægens foder er nu engang det bedste. Der er noget, der hedder Zoolac, som er vældigt god til at regulere fordøjelsen med. Det svarer til de yoghurtpiller vi andre spiser, når vi skal sydpå. Opkastninger med jævne mellemrum kan også skyldes, at katten har orm, og det skal du til dyrlægen for at få behandlet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-03 16:47

Til jysch

Kaster din kat stadig op? Har du fået løst problemet?

mvh ans

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 31-10-03 17:29

Hej Ans

Jeg har blandet nogle forskellige tørkost sammen og det kan han godt tåle. Har bestemt at jeg vil købe noget foder fra Dyrlægevagten så må vi se om han kan tåle det - fik godtnok respons fra Pussi, men ikke noget brugbart.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 31-10-03 17:32

Tak for svaret dortedyg.