/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
XD picturecards, er der forskel ??
Fra : airbus330
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 28-09-03 23:49

Hej

Kunne godt tænke mig at vide om der er forskel på de forskellige mærker indenfor XD picturecard medier, altså kan jeg foreksempel godt bestille et "Olympus xD-Picture Card" til mit Fuji FinePix S5000 kamera, eller skal man holde sig til et Fuji XD Picturecard medie hvis man har et Fuji kamera ???

Mvh
Airbuzzer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 00:06

CF - kort som andre camera bruger er standard, så det er der stor chance, at også XD er. De fleste camera formaterer selv kortet ved eks. sletning. Men det er ikke sikkert andre camera kan "læse" billeder der er optaget på et andet apparat.
Emesen. Kig evt. her om priser på dit kort.
http://www.edbpriser.dk >foto & video>flash ram>vælg XD-Picture card>søg
Der vil du se forskellige XD card
Emesen.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 29-09-03 14:58

Jeg mener også du når det er blevet formateret i dit Fuji så skulle virke, hvorfor vil du forresten købe Olympus er det billiger jeg skal selv og købe Fuji S7000 her en af dagene og det bliver kun leveret med 16 MB og det er jo ikke ret meget så jeg skal nok have 256 MB med i købet. Jeg har forresten brugt Nikon i flere år og flere forskellige kort til det.

Accepteret svar
Fra : mislo

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-03 23:33

Du kan roligt bestille et Olympus XD-Picturecard til dit FinePix kamera.
Jeg har selv et FinePix 3800 og bruger begger fabrikater (128 Mb). Dvs. Fuji og Olympus kortene er nøjagtig ens, bortset fra en lille prisforskel.
Mvh.
Mislo

Godkendelse af svar
Fra : airbus330

Dato : 29-09-03 23:45

Tak for svaret mislo.