/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
videoklip til svcd
Fra : _20_
Vist : 470 gange
60 point
Dato : 28-09-03 21:32

hej jeg sidder og prøver at få en film som windows kalder videoklip lavet om til svcd... jeg bruger nero 6 og daemo tool... jeg ved ikke hvad det er for en fil type og jeg har prøvet alt.......???

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 29-09-03 01:29

Du skal have formateret din fil om til et mpeg-1 format. Det kan du gøre via diverse Konverters der findes på nettet.*s*

Kommentar
Fra : _20_

Dato : 29-09-03 15:05

jammen hvad er det for nogle programmer og ved du hvor jeg kan finde dem???

Accepteret svar
Fra : nero33

Modtaget 60 point
Dato : 29-09-03 18:46

Det første du skal gøre er nok lige at finde 100% ud af hvad det er for et filmklip du har liggende. Prøv at højreklikke på filmklippet, - gå i "egenskaber", dernæst i "detaljer" . Under punktet: videoformat, vil du så kunne aflæse en række vigtige detaljer om dit filmklip, f.eks om det er i PAL format, hvilken compression der er brugt f.eks. Xvid osv.
Virker det ikke så prøv evt. gratisprogrammet Gspot, der også kan fortælle en masse om Videoklippet. Hent det på: http://www.headbands.com/gspot/

Derefter kan du gå videre med dit Svcd projekt

Godkendelse af svar
Fra : _20_

Dato : 01-10-03 22:22

Tak for svaret nero33.