/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Genopladelige batterier i USA
Fra : kaad1
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 28-09-03 18:15

Vi er på vej til USA og medbringer vort digitalkamera. Hertil har vi to sæt genopladelige batterier, som genoplades i et Hama steckerladegerät. Nu er det jo sådan, at de i USA har 110 volt og laderen bruger 220 volt. Kan det lade sig gøre at lade op i USA, eller skal man have en anden oplader?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-09-03 19:01

Du skal enten bruge en converter eller en anden lader.
Emesen.

Kommentar
Fra : arly

Dato : 28-09-03 19:01

Hej kaad1,

Du skal se på din oplade enhed om ikke den er mærket 100 - 230 Vac. Det er de fleste nyere oplade enheder da de er elektroniske og ikke med transformator. (alternativt skal du købe en anden lader).
Hvis den er elektronisk skal du blot have en adapter for at kunne få stikket i ovre i USA.

Med venlig hilsen
Arly

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-09-03 19:04

Jeg har fundet et sted hvor du kan købe en converter/trafo. (Kbh. området)
http://www.aanielsen.dk/trdiv0.htm
Emesen.