/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
kan man blive "charged" for at se sex-si~
Fra : larshansen1
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 28-09-03 17:11

Hej allesammen!
Her forleden var jeg inde på en side der hedder Goatlist.com, og så kom der en pop-up skærm om jeg ville downloade og installere et program - og så ville jeg blive charged pr. minut. Men jeg sagde nej, og så spurgte den igen om jeg ville have instant access og der tror jeg muligvis at jeg sagde ja. Jeg har nok brugt hjemmesiden i en time sammenlagt. Kan det nu ske at de sender mig en regning??? Det ville nemlig være noget rigtig lort!!
På forhånd tak for svaret. Hilsen Lars.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 28-09-03 17:23

De fleste sider virker ved at man downloader deres egen dialer, som man så bruger for at connecte til deres hjemmeside via sit modem. Så det svarer stort set til at man ringer op til f.eks et 900-nummer i udlandet.
Så hvis du ikke bruger modem, så behøver du nok ikke være nervøs.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-10-03 15:14

Ifølge købeloven har man fortrydelsesret og især alt hvad der købes på internettet.
Men hvis du endnu ikke har fået nogen regning endnu, har du nok intet at frygte.

I øvrigt er det op til internetudbyderen at føre en evt. bevisbyrde, og i disse tider kan det være meget svært at bevise. Så læn dig roligt tilbage i sofaen med en kop kaffe. Der sker ingenting.

mvh
ellebye