/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
MPG filer til VOB filer
Fra : bigfool
Vist : 356 gange
120 point
Dato : 28-09-03 15:54

Jeg har en særdeles udmærket Sony DVD optager (stationær), men den vil bare ikke afspille VCD (MPG) formater ... :(

De Mpeg filer, jeg har liggende på harddisken på PC'en, vil jeg derfor gerne konvertere til Vob filer og efterfølgende brænde over på DVD (har ekstern brænder tilsluttet PC'en), således at jeg er i stand til at afspille filerne fra Sony'en men kan umiddelbart ikke finde nogle programmer, der er i stand til denne konvertering. (Er godt klar over, at de fleste er interesseret i den modsatte vej; VOB til MPG).

Vil være taknemmelig for en evt. opskrift eller link til et program.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 29-09-03 16:24

Det ville selvfølgelig ikke gøre noget om programmet er "freeware" ... :)

Kommentar
Fra : nero33

Dato : 30-09-03 19:26

Hej !
En VOB, er i bund og grund en mpeg-2 fil, dog med nogle lidt andre indstillinger såsom lyden der er i 48 khz, i stedet for 44,1. Normalt kan en sådan mpeg-2 fil godt brændes i et dvd video format. Dog skal filen rimeligvis demultiplexes først........ sådan at lyden er i det rigtige format.
Der findes indtil flere programmer der nemt og hurtigt kan hjælpe med det.
Tmpgenc DVD Author skulle f.eks. være ganske let at gå til. "4 trin", - som de reklamerer med, skulle være nok til, at forvandle dine mpeg´s til noget din dvd brænder kan bruge.(ifo, VOB)
Hent en 30 dages demo på :http://www.pegasys-inc.com/e_main.html

hilsen fra
Nero33

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 01-10-03 08:05

@Nero33

Hej og pænt tak for dit reply, meeen (og det er jo min egen skyld ikke at oplyse dette) - Jeg kører Win98 SE DK og såvidt jeg kan se på linket kræver demo'en Win XP eller 2000 :(

Hilsen fra
Bigfool

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 03-10-03 04:53

@Nero33

Hej igen! Kunne du evt. henvise til ét af de andre "indtil flere programmer", som du tidligere nævnte ?

På forhånd tak - Bigfool :)

Accepteret svar
Fra : nero33

Modtaget 120 point
Dato : 03-10-03 19:50

Hej bigfool

Hmm...mange programmer der håndterer DVD fremstilling baserer sig jo desværre på de lidt nyere styresystemer.
Jeg kan dog umiddelbart komme i tanker om et par stykker der givet vil kunne indfri dine forventninger til mpeg-convertering. De skulle også kunne køre med Win98 SE.

Ulead DVD moviefactory (+ evt. DVD Workshop) http://www.ulead.com/dmf/
DVD-lab http://www.mediachance.com/dvdlab/
samt NEOdvd http://www.mediostream.com/neodvd/index.html

De to første er jeg sikker på tilbyder demoversioner til download.
NEOdvd er jeg knap så sikker på, men tjek det ud hvis du mener det er noget.

Hilsen fra
Nero33

Kommentar
Fra : 10frantzen

Dato : 28-12-03 10:37

er der også et program der kan konverter fra avi til vob

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 19-04-06 07:27

Tak for svaret nero33 - Bedre sent end aldrig herfra, men jeg var i gang med at rydde op i gamle indlæg

Bigfool