/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gardiner
Fra : Tulletine
Vist : 582 gange
200 point
Dato : 28-09-03 13:24

Vi har en gavl på 1. sal hvor der er vinduer helt ud til de 2 skrå ydervægge.
Det ser nogenlunde ud som illustreret herunder.
A C D B
***************************
* * * * *
***********************************

Vi ønsker en gardin løsning hvor gardinerne kan rulles helt "væk" til punkterne C og D.
Vi overvejer lamelgardiner men har endnu ikke fundet et fabrikat hvor de kan "rulles" hen over knækkene ved A og B.

Hvilke muligheder er der ?

Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : sidseldk

Dato : 28-09-03 14:01

Der kan laves lameller efter mål, en gardin forretning kan klare det. Jeg har selv et vindue med skråning ud til begge sider, hvor jeg har fået lavet lameller der kan drejes, så der er åben for lyset.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-09-03 14:06

Jeg kan ikke lige vurdere, hvor meget stilbrud, der bliver i vinduet, men rent teknisk kan det jo lade sig gøre at lave noget i retning af røvbaldegardiner ude i siderne, mens der i midten på strækningen CD så kan laves altmuligt af folde-/rulle-/hejse-slagsen.
Men det kommer muligvis til at se rædderligt ud!

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 30-09-03 09:38

Sidseldk: Kan du køre dine lameller henover "knækket" ? Vi har haft 3 gardinermagere ude og kikke men ingen kan lave det vi ønsker - havde håbet at der måske var en i en anden by der havde fået lavet en god løsning.

pbp_et: Total stilbrud!!!! Røvballegardiner i 2003 - i don´t think so

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu i håb om at der er en anden der kan se en løsning.
Kh
TulleTine

Accepteret svar
Fra : Warnia

Modtaget 200 point
Dato : 25-10-03 17:54

Kære Tulletine.
Jeg tror nok, jeg forstår, hvad det er du ønsker.
Men jeg er bange for, at den virkning, du ønsker, kun kan realiseres på et teater, set fra publikums side.
Bagsiden af en scene er meget større, end man forestiller sig. Her kan man gemme en masse ting, der ikke er synlige for publikum. Det er jo det, du ønsker dig.: Gemme gardinet på en plads, der ikke er der.
Uanset hvad, har gardinet den længde, det er født med. Det kan du ikke afkorte.
Jeg kan kun tilslutte mig et tidligere forslag med, at hæfte gardinet op til siderne,hvilket måske ikke er særligt smart, men måske den eneste måde, det kan lade sig gøre på.
Man kan altid lave en ydbygning på huset til opbevaring af det tilsidetrukne gardin, men det vil se underligt ud.(Udefra)
Du har i sandhed en opgave, der er værd at løse på bedste måde. Men hvilken?
Venlig hilsen
Warnia

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 19-12-03 21:17

Vi fandt en god løsning.
Gardinet er ekstra langt og hægtes op på en lille krog. Dvs. at man ikek ser noget om dagen og når det er rullet for slutter det helt tæt.
mange tak for svarene og beklager den lange svar tid men jeg håbede til det sidste at der var en der kom med en genial NY ide.
Kh.
TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 19-12-03 21:17

Tak for svaret Warnia.

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 19-12-03 21:53

Kære Tulletine.
Jeg er lidt forbavset over, at du har valgt mit indlæg som accepteret svar, men det glæder mig, hvis du har kunne bruge det til noget.
Det lader til I har fået lavet en god løsning. Tillykke med det.
Rigtig god jul, og godt nytår.
Hilsen
Warnia