/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fejl på HD
Fra : laurenzio
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 28-09-03 12:28

Hej,
(winME)
Jeg har fået et ret irriterende problem. Jeg kan ikke defrag. p.g.a fejl på HD og scandisk fryser konstant så den kan ikke gennemføres. Jeg har prøvet at lukke for alle kørende prg. inden scan (ctrl alt del), scannet med Ad-aware, spybot samt et opdateret antivirusprg. men altså uden hjælp. Scandisk fryser. Samme problem hvis jeg prøver at køre en fullscan på http://www.pcpitstop.com - skidtet fryser. Jeg har også sendt en logfil fra Hijack This til spywarefri.dk, men de fandt ikke noget som ikke måtte være der.
Under systemoplysninger fandt jeg et problem med "secondary IDE controller" fejlkode 29 hvis det har noget at sige, jeg har ingen anelse om hvad det er.
Altså, en fejl på min HD som jeg ikke umiddelbart kan få løst. Kan du hjælpe mig videre? Jeg ville jo helst undgå at skulle formaterer.
Jeg smider flere point i hvis problemet bliver løst. Tak for al hjælp.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 12:43

Hej laurenzio
Jeg havde tidligere problemer med fejl på min IDE, årsagen var noget så simpelt, at mit kabel imm. HD og min brænder, var gået "kaput" (har nok haft det af og på for mange gange - har det med at pille). Problemet kom og gik, men var løst efter udskiftning af det omtalte kabel. Har du ikke et ekstra liggende, eller kan låne et, så koster et nyt ca. 150,- vingummibamser.
Jeg ved ikke, om det løser dit problem... hvis, så lov mig ikke at kaste flere points væk på dette spørgsmål.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 28-09-03 12:48

Hej CLAN

Det er min bærbare der har problemet, det eneste jeg har koblet til den er en mus og indimellem et webcam. Så det er nok ikke problemet, men tak for indsatsen
Laurenzio

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 12:51
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 13:06
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-09-03 13:40

Rens windows\temp\ mappen - og prøv defrag igen.
fejl 29 på secondary ide skulle ikke påvirke defrag af c:
Vedr.: fejl 29 - Har du set efter Hardware opdateringer til WIN ME på notebook procucentens hjemmesider?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 28-09-03 16:02

Jens> Har prøvet dit forslag også uden held. Scandisk fryser igen, samme sted foriøvrigt hvor den søger efter forsvunde filfragmenter.
Jeg finder ingen opdateringer på produsentens hjemmeside (fujitsu-siemens) der er heller ikke flere tilgængelige opdateringer via win update.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-09-03 19:32

OK -
a) Rens internet-cache.
Internetindstillinger - første side der - i midten midlertidige internefiler - slet filer
Prøv derefter scandisk igen.

b) Hvilken model Fujisu Siemens er det?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 29-09-03 09:42

Jens>
Det hjalp desværre heller ikke noget. Tilgengæld fandt jeg virus en "win32:kuang2" som alle andre virusscannere åbenbart ikke kunne finde (???) med avast virusscanner som jeg downloadede igår.
Maskinen skulle nu være renset for virus, spyware og andet utøj men problemet er stadig det samme. Jeg tænkte på, om der ikke skulle findes et prg der kan reparere ødelagte filer på samme måde som scandisk jeg kunne prøve at køre?
Alle forslag er velkomne.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-09-03 13:50

Fujitsu modellen er??

Har du nogen ide om hvor/hvad det er der stopper scandisk?

Jo, der er masser af programmer, de går nu bare mere ud på at trække alle dine gode data ud af maskinen.

Kører du dos scandisk eller windows scandisk?

mvh
Jens

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-03 14:09

Vedr. Dos scandisk -- Kør tilføj/fjern programmer - Startdiskette
Så er du godt på vej der.
mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : laurenzio

Dato : 29-09-03 15:59

Ja undskyld det glemte jeg. Det er en AmiloM 6100.
Problemet ser ud til at være løst nu. Via guiden systemvedligeholdelse lykkedes det tilsidst at få både scan og defrag. Fejlene på HD blev rettet og systemet køre stabilt nu.
Det var en windows scandisk jeg kørte, og nej jeg fandt ikke ud af hvori konflikten bestod.
Du får pointsene for din indsats og som tak for hjælpen.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-09-03 16:08

Her er så opdateringer til Amilo M 6100:
Det er rigtigt at der ikke er nogle motherboard driver updates m.h.t. IDE problem.
Men, der er en Bios update...

Siderne er her: http://solution.fujitsu-siemens.com/DriverCD/Start_GB_AMILO.htm

Updaten til sig er her: http://solution.fujitsu-siemens.com/KnowHow/Files/BIOSFlash/Amilo/Amilo_M_V106.exe

mvh
Jens

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 29-09-03 19:22

Ok tak for det Jens. Som du nok har regnet ud, er jeg ikke ligefrem en ørn i IT så tillad mig et tillægsspørgsmål. (eller et par stks)
Vil du råde mig til at opdatere min bios selvom jeg ikke har prøvet det før og selvom maskinen køre stabilt nu?
Isåfald hvordan skal jeg bære mig ad?
Hvad betyder en bios update reelt af ændringer på min maskine?
Jeg vil selvfølgelig gerne smide et par points oven i hatten for svar.
På forhånd tak
mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 29-09-03 19:24

Ok tak for det Jens. Som du nok har regnet ud, er jeg ikke ligefrem en ørn i IT så tillad mig et tillægsspørgsmål. (eller et par stks)
Vil du råde mig til at opdatere min bios selvom jeg ikke har prøvet det før og selvom maskinen køre stabilt nu?
Isåfald hvordan skal jeg bære mig ad?
Hvad betyder en bios update reelt af ændringer på min maskine?
Jeg vil selvfølgelig gerne smide et par points oven i hatten for svar.
På forhånd tak
mvh
Laurenzio