/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Ledningsevne i opløsninger
Fra : pbp_et
Vist : 836 gange
50 point
Dato : 28-09-03 02:15

Hvornår mon ham Beck (beckski) har tænkt sig at lukke sit gamle spørgsmål om ledningsevne og det om mikrobølgeovnen i emnet fysik?
med venlig hilsen
pbp

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-03 06:58

En kold december-nat med masser af myg og minus 20 grader C.
Han er sikkert opslugt af elektrolyopløsninger http://www.dfh.dk/kursushjemmesider/A12/overheads/Forelaesning_14.pdf
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 28-09-03 09:16

pbp .... har du brug for at vide om du skal have points ????????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 10:18

Hej beckski
Points er vist irelevant i denne forbindelse, da spørgsmålet ligger så langt tilbage, at selv Hindenburg har svært ved at huske det. Jeg tror nærmere pbp_et forbrugte 1-2 min. på at gennemse sin egen profil / historik... og som det ordentlige og systematiske menneske han/hun sikkert er, ønskede "rent bord". En ting man ikke på noget tidspunkt får på Kandu.
I min egen lille smalsporede verden, så burde Kandu slette spørgsmål som er mere end 1 md. gammel... og så sende points til indkøb af halstørklæder for alle pingvinerne på Sydpolen - det er efterhånden mange måner siden points havde min interesse (jeg har stakkevis af dem).
Hygge... og god søndag til jer alle sammen
Søren (på jobbet)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 10:24

Heyyy beckski... nu hvor du er her
Kender du et godt sted at indkøbe en klor-indholds måler (Chlorine tester) som måler i ppm.
Helst elektronisk.
??
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 10:27

NB: Den er til vores ferskvands produktion herude ombord (måleområdet skal ligge på 0 - 1 ppm). Lige nu benytter vi en af de hersens farve indikatore - to glasrør med vand (en med måle tablet, en uden og så farveskala). Du kender dem sikkert. Vores er fra Nalfleet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-09-03 12:33

>beckski< Jeg vil bare vide, om du selv holder øje med dine spørgsmål!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-09-03 13:15

Jeg er ret ny her på legepladsen, så jeg prøver mig frem for at finde ud af spillereglerne, men det ser ud til, at CLAN har det rette svar. Til samme vil jeg i øvrigt sige, at Radiometer tilbage sidst i tresserne udviklede et "specific ion meter", jeg mener det hed PHM 53. I hvor høj grad, det kom i produktion, har jeg ikke fulgt med i.
I givet fald kunne det have vist dig koncentrationen af AKTIVE cloridioner.

Godkendelse af svar
Fra : pbp_et

Dato : 28-09-03 13:16

Tak for svaret CLAN.