/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4g glider i kobling..
Fra : henrikgraupner
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 27-09-03 18:34

Hej , Min yamaha FS-1 Glider i koblingen og jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er , Hvis du har et tip eller trick så skriv det endelig , håber det virker !

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-09-03 00:51

Ja punkt 1: Der skal være 2-3mm frigang i kabelet (koblingshåndtaget), hvis det ikke kan justeres ved håndtaget, så justeres på skruen under gummiproppen (somregel er den væk), som sidder lidt nede under hvor koblingskabelet går ned i krumtaphusets dæksel.
Punkt 2: Koblingen skal være samlet korrekt, tryklejet og afstandsstykket skal være korrekt monteret, og sidst men ikke mindst, skal skruerne der strammer fjederne være skruet i bund, hvis det er den gamle model (hvor skruerne ikke er skåret med gevind helt op til skruehovedet) Den nye skruetype der har fuldt gevind, skal skrues 2/3 ind, hvis de skrues for lidt ind glider koblingen også, alle 4 skruer skal her skrues lige langt ind (ellers kobler den til i hak)

http://www.larsenweb.dk/index2.htm
Her er bla. tegning og vejledning til kobling.
Du kan også se en del på WWW.thansen.dk men det ved du vel at han har de fleste dele til Fs1
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 04-10-03 01:11

der må heller ikke være slidmærker i koblingsholderen der hvor koblingsskiverne lægger an
det kan gøre sådan at den presser skiverne fra hinanden, det kan klares ved at file dem
plan igen, men en ny holder er at foretrække.
vh cc

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 13:05

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:21

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-04 23:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Tit bliver man udelukket af kandu, hvis man ikke lukker ved at give point, og det uanset om svarene kunne bruges, jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Du skal måske bruge Kandu en anden gang?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-04 19:09

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen