/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyser?
Fra : ThomasWedel
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 27-09-03 18:04

På min Yamaha Fs-1 4 gear har jeg lige puttet en 16mm karburator på istedet for den anden. Men da jeg ikke havde andre dyser end *120 måtte jeg jo nøjes med den. Den køre og trækker rigtigt godt i første og anden gear med massere af omdrejninger, men i 3. og 4. virker den meget død. Er det så ikke bare fordi *120 dysen ikke er stor nok? Vil en *150 ikke hjælpe?

Mvh Thomas Kristensen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-09-03 21:14

Det er svært at sige præcis hvilken dyse du skal bruge! Det kommer jo an på hvad du ellers har på af tun osv. !

Jeg tror ikke du skal helt op i #150, men måske en #130 eller #140, du kan jo bare købe en #130,#140+#150 !!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-03 00:28

Når en knallert kan køre helt ud i de lave gear, men ikke trække ved lavere omdr.=højt gear, så betyder det at den får for lidt at leve af.
De fleste Fs1 skal have omkring 180-190 dyser, når de kører med org. cyl uden plompe, jeg har haft 6stk Fs1, men nu har jeg kun 2, og jeg har ikke oplevet at de ikke har været monteret med 16mm "org." karburator. Så det må betyde at man fik en sådan monteret ret tidligt efter køb, da den ellers ikke ville lave noget fart uden en sådan.
Den orginale karburator er 10mm og den orginale dyse er 110-115. Du kan endvidee ikke sammenligne din dysestørrelse med andre mærkers da der ingen sammenhæng er mellem andre karburatorer.
Med en 120 dyse vil du opleve at den skal have chooker længe, specialt når det er koldere i vejret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-09-03 10:18

Palle > #180-#190 er jo disideret overkill til en org. cylinder !?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 13:05

Nej det er ikke overkill, jeg kører med 180 hver dag.
Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 13-11-03 15:55

Hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 20:05

Over den du vil give point, står kommentar. Et sted ude til højre for kommentar, står godkend eller sådan noget.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 14-11-03 23:18

Tak for svaret pallebhansen.