/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lille brians beviser *GGGG*
Fra : ram2
Vist : 427 gange
1 point
Dato : 27-09-03 17:40

Hvor er BEVISERNE Lille Briani. Har du fundet ud af, hvad ordet BEVIS betyder??

Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-03 17:57

Til dem der ikke lige ved hvad legebarnet mener
så er det en forsættelse af denne lange tråd 292 indlæg

http://www.kandu.dk/dk/spg/22840

Han har dog en meget stor forklaringsproplem
da jeg opdagede det her
Logger ind med navnet Stalk og underskriver sig med Ram
Citat
Fra : stalk Dato : 27-09-03 16:17

Lille Brian.

Sådan fungerer det slet ikke, men hvad din lille osv ikke kan rumme er, at man kan have Kandu åben i to vinduer og være logget på med 2 forskellige profiler - så lidt kredit får du, selv om det ikke var den model du i al din visdom fandt frem til.

Ram

Så nu sidder han helt i sin egen lille verden
og ikke ved hvad han skal komme med af undskyldinger
han er meget

Mvh Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-09-03 18:03

Brianheltsnotdum.

Man kan simpelthen pisse dig op og ned af benene, uden af du lægger mærke til noget.

Er det ikke gået op for dig, at du er komplet til grin.

Mvh
Stalk

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 18:06

Ram hvad var meningen med, at du loggede ind som Stalk?
Er det for at lave mere rav i den eller hvaaad?

Er du i gang med et eller andet rekordforsøg, hvor du skal se hvor længe den samme tråd kan køre, eller hvor længe folk gider interessere sig for sådan en gang bavl?
Fatter stadig ikke at jeg sidder her endnu.. .....................Men det gør jeg altså...kan jo godt lave mad selvom jeg liige skal ind og kikke engang imellem

Sus

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 18:41

Ja, i hvert fald er Brian efterhånden så kedelig, at samtlige hunde i Esbjerg incl. hans egen,- meget nemt kommer til at forveksle ham med et træ.

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-09-03 19:03

>Mango.

Din "stram-tandede madamme" - Du ku' lige koste mig til at lukke tråden Hva??

Ja - Stalk + nogle andre blev oprettet i zonkerpsykosens tid - Tænkte at dem kunne man måske få brug for. Tiden har så vist, at det er bedøvende ligemeget med alle de profiler, hvis man ikke lige skal have overført nogle point til sig selv. Har heller ikke haft brug for dem, og stalk er, som du selv kan se, kun brugt - jeg tror 2 gange - den ene til at øffe af zonker, som vist den dag hed hansandersen.

I mllemtiden har lille briansnotdum fået sjove ideer inde bag hans metertykke pandeskal omkring Fridaflip & Pinnochio, og som et tysk kursus på gramofonplade kører han nu rundt i den samme rille igen igen igen igen igen, og så var det lige at jeg tænkte, at jeg kunne få ham til at hoppe en ½ meter op i luften af glæde, hvis jeg loggede ind som stalk og signerede med Ram.

Og ganske rigtigt - Da hans IQ er ækvivalent med en stuetemperatur på 22 gr. fik det ham helt op af stolen - Herligt forudsigeligt.

Og ja - jeg synes det er lidt skægt at lave lidt "lir" i gaden.

Trådens længde - Tankevækkende ikke??

Selvfølgelig gider du sidde her - Her er da sjovt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 19:22

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor Brian hele tiden afslutter sine indlæg med ordene "Og nu kan du så sidde der i din egen lille verden" Yderst tankevækkende...

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-09-03 19:29

>Fridaflip.

Mvh Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-03 19:35

Bliv du bare ved med at være sur og flov
Det gør ingenting,der skal nok komme nogle enkelte af dine fans forbi
Og trøste dig,og give dig fuld opbakning.
Eller som du plejer at gøre, logge ind under en anden profil
Og så rose dig selv-det er du ret så god til

Jeg kan godt se nu hvorfor i holder jeres fanmøder i en telefonboks
Det er fordi The king Ramse er fuld af nummer

Kan da lige oplyse hvis der er nogle Kandu bruger,som kunne tænke sig at være slave for ram
Så er medlemskabet gratis
På den betingelse
At man altid giver Ram2 ret
De holder møde hver anden dag,i den røde telefonboks,lige bag det Kgl.Teater i København
Kan nemt genkendes,da der på boksen er opsat et lille skilt
Med deres klubnavn-DU MÅ IKKE-JEG MÅ GODT
Mødet på Mandag er godt nok aflyst
På grund af at bossen ram har fået tynd mave-og udslet over hele kroppen,og er en del nervøs

Men ellers kan jeg da læse på de kommentarer der nu er kommet fra ramse indtil nu
De oser langt væk af en meget dårlig undskyldning
”Det var bare noget jeg gjorde for at få Brian op af stolen”
Og den vil han have man skal hoppe på
Jeg gør ikke
Nej indrøm dit skvat.
Det var en SMUTTER
Men kan da godt se,det må være meget svær at indrømme især for dig

Så dit ansigt må stadig se sådan ud

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 20:03

Nej Brian, jeg er bange for at Ram ikke er i stand til at lave en smutter af den karakter...desværre for dig jo

Det mest trælse ved Ram, er at han fatisk besidder en IQ som ligger en smule over gennemsnittet...nogen gange bruger han den til at komme med nogle ret så gode overvejelser...men desværre..(hmm tja, eller også er det meget skægt) også til at få noget gang i gaden herinde...og lidt mopning bliver det jo også til (det er jeg så til gengæld ikke så vild med)
Og han er fuld af NUMRE...ikke NUMMER...bare lige så du ved det til en anden gang..det var ikke for at rette i din tekst

Men Brian, prøv lige med noget nyt...tror du har skrevet det samme 50 gange nu....kunne være interessant (bare sådan for underholdningens skyld) at du fandt på noget andet

Og der var smukt i Skanderborg kan jeg hilse at sige, kan anbefales som udflugtsmål næste gang i får lyst til at køre en tur.

Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 20:09

Stramtandede madamme ja jeg har jo kvindelist...kunne Brian måske lære lidt af...men det er jo nok forbeholdt os kvinder at have den evne

Men ærligt..det var da pisse træls og side og vente så længe hver gang ikke...spildtid

Venligst Sus

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 20:10

Altså BrianSnot...... Nu er det jo som sagt mig, der ligger i ske med Ramses om natten,.- men tynd mave og udslæt har jeg sgu ikke kunnet få øje på.

At vi holder møde bag det Kgl. Teater er heller ikke korrekt.
Møderne holdes på det psykiatriske hospital, hvor du meget snart vil blive indlagt...

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 20:14

Mango

Jeg er ked af det, men Brian jo nærmest tigger om at blive mobbet...

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 20:18

Ups
Tjaa rødvin smager sgu himmelsk, men det går ud over evnen til at formulere sig.
LÆS: Men Brian tigger jo nærmest om at blive mobbet...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-03 20:25

Hejsa mango
Tak for rettelsen-men det kan vi så ligge oven på alle de andre stavefejl jeg også laver

Nu er vi jo ikke alle lige gode til at stave vel

Og tro mig
At det eneste ramse forsøger på er at få dig med i slænget også.

Prøve noget nyt-hvorfor skriver du kun det til mig??

Mvh Brian

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 20:50

Jamen jeg har aldrig været god til det der med slæng....derfor omtalte jeg også meg selv som skiftende vindretninger istedet for vesterhavs-sus
Jeg holder meget af Ram og du er også en fin fyr....jeg gider da ikke være på noget hold..nææh du jeg vil hellere være dommer
Den stramtandede moster Sus

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-03 20:56

Du bliver da også mere og mere latterlig
Og dummere og dummere for hverdag der går
Ja der er sku ikke mange hjemme på den øverste etage

Hvis din hjerne var lavet af bomuld
Så kunne der ikke engang blive til et par trusser til en kanariefugl

Citat
http://www.kandu.dk/dk/spg/23320

kan man gå ind i kandu under mange navne, jeg kan se en, der går under navne som fridaflip og pinocioko

det vil jeg gerne vide.
venlig hilsen metussa
annie jacobsen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-03 21:00

Tillæg
Hejsa sus
Kommentaren lige ovenover var ikke til dig
den var til bamsefar

Så kom det lige på plads

Mvh Brian

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 21:50

Okay Brian. Læg venligst mærke til, at jeg ikke skrev snot...
Godt nok er jeg lidt pløret, men for at vende tilbage tilbage til dine beviser, som er følgende:

Både Ram og undertegnet er efter Ans...
Kan være tilfældigt, ikke sandt???

Total opbakning af Summer's profilmisbrug...
Min kommentar til dette var:

[citat]
Fra : fridaflip Dato : 19-09-03 00:00

Ram
Hvis jeg nogensinde får brug for en privatdetektiv vil du helt klart blive kontaktet.
Det bliver spændende at se, hvad det næste træk bliver fra denne Summer. Måske han dukker op igen, når han skal have afsat sine returpoint for købte sp.

Hilsen Fridaflip
[/code]

Masser af viden om gamle brugere!!!

Husk på Brian, at jeg havde gang i flere "superbrugere", som hver fra dag et havde 200 points.
Fridaflip: Første logind 18/8. 200+20 for hver dag indtil 3/9 = 540 point
Pinnochio: Første logind 30/8. 200+20 for hver dag indtil 3/9 = 280 point
Ukendt bruger: Første logind 20/8. 200 +20 for hver dag indtil 3/9 =480 point

1300 points kan købe en mængde lukkede sp. Ikke sandt Brian??

Den der med, hvorfor Ram ikke fik på hjul og stejle i Herskab og Tjenestefolk!!!
3773 spurgte om det samme. Klik tilbage i denne tråd Brian,- og du vil forstå hvorfor!!!
http://www.kandu.dk/dk/spg/22660

[citat]
Fra : fridaflip Dato : 17-09-03 15:48
Hvis du ser godt efter i tråden Herskab og tjenestefolk vil du opdage, at Pinnochio kun omtaler de personer som havde deltaget i tråden FRIDAFLIP OG PINNOCHIO SNYDER- og den havde Ram jo ikke deltaget i.

Fridaflip
[/code]

Ang. Det syge barn, som du påstår Ram ikke kommenterer...Se her Brian:
http://www.kandu.dk/dk/spg/22044
[citat]
At du lige brugte den historie om barnet, til at tænde ilden med , var måske i overkanten, men på den anden side, den virkede så det brager.
[/code]

De sidste 2 beviser du har er følgende:
Slå/tastefejl. Det må være op til dig, at gøre rede for dem ikk!!!
Logind tidspunkter. Tidligt om morgenen!!! Den har du jo indrømmet, at der er for tynd...

Mvh
Frida...(stadig pløret,- og forstår egentlig ikke helt selv "Why Bother"???

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 22:33

Og Brian, lad være med at være efte Mango.
Hun er sgu da en af de aller sødeste herinde ikk.

Frida

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 22:42

Tak Frida, det er jeg da glad for at du synes, jeg kan skam også godt lide dig Kan godt lide kvikke piger, man bliver sgu lidt stolt af sit køn, når man møder piger som dig

Mange kærlige hilsner
Sus

PS: Hvis Brian er vred eller andet, er han velkommen til at skyde løs...men jeg advarer!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-09-03 22:51

Hold da op for en gang mundbæ I kan få fyret af, bliver i aldrig trætte af Jer selv. Hvem af Jer er det lige der har müsli i kraniet......

Man skulle næsten tro at denne side kun er skabt, for at folk kan komme til at svine hinanden. Næææ hvad Jeg kunne tænke mig, var at se Jer mødes face to face, og så se om I har det hele i munden, eller om der er vægt bag.

Tag og gå udenfor, det er dejligt skyfrit, og tag så og kig opad, mens I gør det, så bliv igen til de små mennesker I i virkeligheden er, og lad os alle acceptere hinanden for de forskelligeheder der gør os til mennesker.

hygge Melander

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-03 22:52

Hejsa kære Frida

Ja bliv nu ikke forbavset over min fine indledning

Men når brugerne skriver pænt til mig
så skriver jeg pænt tilbage igen
sådan har jeg altid gjort herinde

jeg har aldrig været efter Mango herinde
så du er vist lidt meget fuld

Mvh og en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 22:58

heii dejligt, nu sker der noget..ser vi en våbenhvile i kikkerten?

Ja Melander, men desværre er det ikke helt skyfrit her, men dejligt det er det.
Og ve du hva...det er ikke så slemt som det ser ud til, alle sidder vist med et smil på læben, ja sikkert især Frida..hun sidder i en saglig brændert og synes hele verden er dejlig - og det er den jo !

Mange kærlige hilsner og et knus til alle
Sus

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 1 point
Dato : 27-09-03 23:01

Uha Uha Mango, nu er det lige før jeg rødmer....
Bliver sgu ligefrem nervøs, da Brian jo desværre tror, at jeg forsøger at skaffe mig en form for popularitet herinde!!!

Hvem kan i øvrigt blive populær efter et dobbeltspil som mit???

Men hvorom alting er, så er jeg faktisk en TØS fra vestjylland, som tilsyneladende var i stand til at drive Brian ud i et,- Ja undskyld udtrykket: En pinlig påstand... Om at Ram skulle være den samme som mig!!! Yderst pinligt...

Jeg er altså ikke Ram2...

Mvh
Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 23:06

Brian altså

Jeg har virkelig gjort mig umage i forsøget på at forsvare Ram.
Er det virkelig det eneste du kunne få ud af alle mine anstrengelser???

Mvh
frida

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 23:09

Nej Frida det er jeg da fuldstændig klar over at du ikke er..og ved du hvad, vi kan alle fejle, men du har, synes jeg gjort skaden god igen! Du har jo indrømmet at det var dig og du er såmænd ikke værrer end så mange andre herinde.

Og- lad være med at omtale dig selv som en TØS...lyder ikke godt, man får en fornemmelse af noget dårligt, når man hører det ord..right?

Med mindre du er til S/M *LOL*

Knus sus

PS: hvor meget rødvin har du drukket?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 23:13

Mango
Siiiger jeg ikke, men jeg er i goooodt humør!!!!

Knus herfra
Frida

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 23:16

Ja det kommer mig for *LOL*

Du får et knus retur

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 23:17

Jeg synes nu ikke, a ordet TØS er så ringe endda!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 23:20

Nej, det er så også ok..det må du selvfølgelig selv om

Hvor gammel er du egentlig Frida??

Jeg er selv 40..puha ..aiii det er en dejlig alder

Venligst Sus

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 23:24

33 herlige år.
Du har ret Sus, det er F***** en skøøøn alder!!!

Mvh
Frida

Ps. Har det man kalder en "Bonus søn"

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 23:37

Jeg har 3 børn og en bonussøn men kun i weekenden engang imellem..han er 12 og har jo ikke altid, tid du ved *GG*

Ja og lige nu sidder mine 2 dejlige sønner på 13 og 15, sammen med min mand og ser Colombu..gider altså ikke, ham fik jeg nok af i min barndom *GG*

Men- imorgen skal jeg se Nicolei og Julie..det bliver fedt, har glædet mig længe

Tror du alle de andre er gået iseng??

Mvh Sus

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-09-03 23:44

Ja, gu tror jeg så!!!

Vi er helt alene i den store Kandu verden...

Mvh
Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-09-03 00:50

Hrmf............Har lige fundet ud af, at jeg er blevet snydt (Taget grundig ved næsen altså)

Vil lige sove på det, men kommer igen i morgen....

Frida...

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 28-09-03 09:47

Hejsa

Bliver I aldrig trætte af Jer selv?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-09-03 09:55

Ishoey..*LOL* Joda, til tider er jeg for mig selv et ganske uuholdeligt selskab ...specielt om morgenen efter en meget "fugtig" aften *LOL*
Mango

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-09-03 20:05

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 17:03

Øhhh...

Ram2, hvem er du egentlig ud over Stalk??
Summer??

http://www.kandu.dk/dk/spg/23386

Eller er det for at tage pis på nogen?
Jeg er ret forvirret lige nu...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 17:07

> nicolehh

Jeg kan godt forstå du er forvirret. Og du har ret i, at jeg tager pis på nogen - (Primært dem der lade sig pisse på).

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 18:42

Så er mit spørgsmål til dig bare, hvorfor bliver du ved med alt det pissen på folk??
Da jeg kom her ind i sin tid var det med den tro at dette forum var til for dem der gerne vile have / give hjælp...
Men jeg er kommet meget i tvivl om hvad det skal gøre godt for, at have den slags forom, når der er nogen der skaber så meget splid, at der ikke er nogen der ser hvad det egentlig skal bruges til...

Er du Summer??

Og jeg vil gerne have et rigtigt svar og ikke bare den slags pis (undskyld) som det du plejer at være god til at fyre af...

Og vær nu ærlig, var det ikke også dig der oprettede den tråd med fisken der mangler sin afdøde mage??

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 18:46

> nicolehh

Du skal ikke vide alting -

Mvh
XXXXXxxXXX

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 18:55

Så kan man jo kun sige at den der tier samtygger...
Tak for svaret, og beviset...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 19:02

>nicolehh

Det kan man godt sige - ja - man kan osse lade være.

Klart bevis

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-09-03 19:04

>>nicolehh

Og jeg bider tænderne helt sammen.

Ram

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-09-03 19:07

nemlig...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-10-03 21:02

Hejsa
Ram2 og Frida
Jeg er ikke bleg for at indrømme når jeg tager fejl,efter en gennemgang af fridas kommentarer rundt omkring på Kandu,kan jeg godt se nu at jeg har taget MEGET MEGET fejl,ved at beskylde jer for at være en og samme person.
Så derfor vil jeg gerne sige undskyld til jer begge.
Så kan i så vælge om i vil tage imod den eller ikke
Mvh Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-10-03 21:06

Det synes jeg er stort... godt brian. Det er aldrig fedt at indrømme man har jokket i spinaten... men det er flot at gøre det alligevel (altså undskylde, ikke jokke!). Min respekt!
Mvh Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-10-03 21:22

Der kan du se hvad jeg sagde Brian *GG - synd jeg ikke fik foreslået, at vi væddede en kasse negerboller på det -

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-10-03 21:25

..eller et par flasker rødvin *g*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-10-03 21:28

Hejsa Fnolle og Skingur

Jeg har da både negerkys og rødvin i huset
så i kan bare komme forbi

Mvh og en forsat god aften til jer begge
Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-10-03 21:35

yummi... lækker kombination! (altså ikke undertegnede og karina, men flødeboller og rødvin...)

Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-10-03 21:46

*LOL* ud af de ovenstående kombinationer - er jeg vist stået af - kan jeg ikke bare få negerbollerne !!!

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-10-03 21:49

Nåså du vil ikke drikke rødvin med mig? Hm hm!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-10-03 21:54

Jo jo jo jo da - og så nej alligevel - kan ikke lide rødvin *S
har kun fået et eneste glas rødvin i mit liv - jeg kunne lide, og det på trods af at alle siger til mig "så skal du smage den her - den er garanteret liiige noget for dig"!!!

Goddaw min bare r.. - det smager af noget man boner "guller" i
- ka' et li' et !!

så DET skal du ikke tage personligt!!

karina

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 03-10-03 11:02

Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-10-03 11:12

øh nej... det har du da ret i... hvorfor kommer du med den interessante kommentar?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-10-03 14:30

Det er jeg nu ikke enig i, croaks.

Efter min mening bør man KUN kaste med sten, hvis man
selv bor i et glashus.

For det er da bare for fejt at kaste med sten på andres glashuse,
hvis man ikke selv risikerer at få noget smadret.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-10-03 15:21

Hedder det ikke
Man skal ikke kaste med sten
så længe man bor på nørrebro
Mvh Brian

Kommentar
Fra : mango

Dato : 03-10-03 20:03

Jeg vil nu holde på at flødeboller ville være bedre at kaste med..og evt skylle efter med RØDVIN

Fjollede hilsner
Sus

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-10-03 01:30

Fint for mig Brian

Mvh
Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-10-03 10:04

>Braini

Ser du Brian, nu har jeg tænkt et par dage over din kommentar og den undskyldning du leverer i denne tråd.

Det er stort og voksent at give en undskyldning, når man bliver klar over at man har taget fejl. Men det er ikke ualmindeligt for din art at tro, at man bare kan køre på frihjul, og når I så opdager at I har taget fejl, så er det bare at fyre en undskyldning af, og så er alt fint igen.

Du burde, som det voksne menneske du forsøger at bilde mig og Kandu ind at du er, kunne have forudset, at din påstand kunne være forkert, og derfor have indskrænket dit latterlige show

Hvis du havde startet dit show med at annoncere, at du klart mente, at Fridaflip og Ram2 var én og samme person, og at du nu ville kigge dette nærmere efter – og så SLUT – SÅ havde det været helt fint med mig - Så ville du være kommet til samme konklusion, som du nu har måttet erkende er facts, og du kunne have sparet Kandu samt Fridaflip og mig for alle disse latterlige stunts du kørte frem med.

Med en lille bitte bitte smule omtanke og situationsfornemmelse – kunne du være kommet frem og have sagt netop det du gør nu – Uden at have været og stadig være til grin.

Når du så samtidig afslutter din undskyldning med frasen:
[citat]
Så kan i så vælge om i vil tage imod den eller ikke
[/code]
er det i mine øjne det samme som at sige: ”Og i øvrigt er jeg skide ligeglad, om I vil modtage den eller ej”.

Det er samtidig ganske unødvendigt at bemærke, at vi selv kan vælge om vi vil tage imod den eller ej. – Det er sgu da logik for burhøns – og burde også være det selv for dig - , at det er Fridaflip og Ram2 (hver for sig ganske vist) som suverænt afgør, om vi vil acceptere din undskyldning eller ej.

Så hvad Fridaflip mener og har af kommentarer til din ageren står for hendes egen regning, men for MIT vedkommende kan DU tage din undskyldning og stoppe den skråt op - den er værdiløs og uærlig – og du er i mine øjne fortsat en fidel småtkørende nar.

Ram2 / Stalk / Summmer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-10-03 10:20

Det vigtigste for mig er at jeg har fået sagt undskyld,og så er den ikke længere
At du så ikke vil tage imod den tjaaa det er jo helt op til dig.
Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-10-03 10:47

Overvejelser Om Undskyldninger

Lige så stort det er, at kunne give en undskyldning, lige så stort er det, at kunne tage imod den. For når man siger "undskyld" siger man i virkeligheden: "Vil du være så rar at tage imod min undskyldning" - og til et spørgsmål som det, kan man svare enten "ja" eller "nej". Det er sandt at det er en udbredt misforståelse, at alting er fint, når bare ordet er sagt... jeg vil tro, det ligger i vores institutionsopdragelse ("kan du så sige undskyld til ramses, lille brian", siger pædagogen. "undskyld" muler brian og ramses skal så se ud som om alt er ok!) I en undskyldningsforhandling er der således 2 parter, der skal blive enige oim at undskyldningen både er givet og modtaget - men pædagogerne glemte at lære os, hvordan man forholder sig, hvis man IKKE accepterer og modtager undskyldningen. En undskyldning er således ikke længere et ønske om ligeværdig dialog, men et udtryk fra den undskyldende part om, at nu er den potte ude. Den forurettede står tilbage med alle sine talenter og er ikke tilfreds.
Hvad gør man så?
I et tilfælde med voksne mennekser plejer det at være sådan, at hvis den forurettede part er den mest modne, ja, så må vedkommende æde undskyldningen og lade 2 og 2 være fem. Men er det rimeligt? Hvordan får man undskyldningen på plads, hvis forurettede nægter at lade regnestykket ende således?
En undskyldning må gives af et rent hjerte. Det er vel det, vi kalder en uforbeholden undskyldning på nudansk. Og en uforbeholden undskyldning gives strengt taget ikke ved at sige "jeg er ligeglad med om du tager imod min undskyldning eller ej, men nu er den givet". Men det er vi ikke opdraget med. Vi har lært, at bare der er sagt undskyld, så er den skid slået. Og det er ikke rimeligt, det er en forfladigelse af sproget, en nedvurdering af det, der kunne have fået et ulige regnestykke til at ende med at være lige.

med venlig og filosofisk hilsen, VChristina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-10-03 10:56

>Skingur.

Dit indlæg udtrykker - (anderledes) - nøjagtigt hvad min holdning til begrebet "at give en undskyldning" er.

Samtidig finder jeg, hvis din kommentar herover, er et udtryk for din enighed i denne holdning, at det står i noget skærende kontrast til din kommentar: 02-10-03 21:06 i samme tråd. Eller læser jeg / opfatter forkert??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-10-03 11:13

Skærende kontrast og skærende kontrast...
Lad os sige det sådan, at jeg, da jeg åbnede tråden og konstaterede at brian ENDELIG indrømmede at han tog fejl, blev meget begejstret og skyndte mig at rose (har læst for mange bøger om hunde og mænd *g*). Den lille notits om at I måtte tage den eller ej, hang ligesom og flagrede lidt, men jeg tænkte at du som den mest velformulerede af jer to muligvis ville tage imod den og få denne intrige ud af verden. Da der så ikke kom nogen respons fra din side, kunne jeg såmænd helt af mig selv godt regne ud, at du ikke ville lade ham slippe så let! For jeg er personligt godt klar over, at en undskyldning kræver to parter... men må indrømme at jeg ikke tror, at brian har tænkt dybere over det. Da din tirade så kom, ville jeg uddybe hvad der egentlig ligger i det at give en undskyldning.. men i modsætning til dig ville jeg gøre det uden at inddrage de dele af mit vokabularie, der indeholder ord, der endog meget nemt kan tolkes i direkte negativ retning .
Som jeg tidligere har skrevet, så narrer den kloge den mindre kloge. Og tilbage til min børnehavepædagogik, så må det være op til den klogeste at lade regnestykket ende forkert... ellers kan dette jo fortsætte i een uendelighed. Dermed har jeg ikke sagt at jeg går ind for omtalte pædagogik, men jeg har svært ved at se andre måder, dette kan løses og dermed få en ende på.
I skolerne i dag lærer børn forhandlingsteknik og at løse egne problemer i direkte dialog. Det er godt! De kommende generationer er således forhåbentlig bedre udrustet til at gribe konflikterne i deres spæde begyndelse og få dem løst, samtidig med at de har lært hvad det egentlig vil sige at give en regulær undskyldning, der ikke bare er ord, men rent faktisk er ment.
Endelig er der den mulighed at brian rent faktisk af hjertet mener sin undskyldning, men bare ikke er i stand til at trykke på de knapper, der får den til at gå rent ind hos dig. Hvis du vil vælge at tro det sidste, skulle det være muligt at komme videre.

Mvh The Agociator (jeg kan ike finde min ordbog..men der skulle står "forhandler"!!!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-10-03 11:23

>Skingur.

Forstået. Udmærkede betragtninger.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-10-03 13:38

Hej Brian

Een ting må du i hvert fald indrømme til Ram2´s fordel:

Han er ikke bange for at stille sin oppustede selvretfærdighed
og deraf følgende kollapsede proportionssans offentligt til skue.

Meget imponerende!

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 06-10-03 16:20

Tak for svaret fridaflip.

>Frida - man kunne fristes til at sige: "At så kan de lære det" - men nej, glem det. Så hvis der kun er Rellomulus Flatus tilbage til at kommentere, så er det tid til at lukke. Uha uha.

mvh
Ram