/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner skifter placering
Fra : ibasa
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 27-09-03 16:17

Hej der ude i den store verden.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor de ikoner der er placeret i prcesliniens højre side af og til skifter placering / rækkefølge ?

Lige nu er rækkefølge fra venstre mod højre som følger:
Opgavestyring-Lydstyrke-Norton antivirus-Skærm-Intel(R)Grafics-Real Player- Minimanual-SpywareGuard- QuickTime.

De sidst 4 nævnte skifter af og til indbyrdes placering.

Det er ikke lykkedes mig at finde noget "mønster" i rækkefølgen. På forhånd tak for hjælpen.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-03 17:33

Det er nok fordi du har et flueben i, højre klik på start>egenskaben>proceslinie>grupper beslægtede knapper på proceslinien,
hvorfor disse 4 er beslægtede må du nok spørge Bill Gates om (de højere makter)
Manse9933

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-09-03 19:31

hej Manse.
Har lige spist meget men godt

Højre klik på start ???????? Glemte nok at sige det er Windows98 se med menu Åbn-stifinder-søg efter-Scan med Norton og det er vist ikke lige det.

Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-03 19:50

Mener du de ikoner ved siden af uret? Dem tror jeg alle har oplevet skifter plads! Tror det har noget med at gøre hvad processoren forventer skal ske ved opstart! Hvis du så f.eks. bruger mus eller keyboard skal den jo lige beregne anderledes. Endvidere kan en processorer jo "regne" fejl under indlæsning af et program og skal begynde forfra, mens harddisken allerede er begyndt indlæse det næste program, da den jo bliver "cached" Det er hvad jeg kan forestille mig sker. Under alle omstændigheder betyder det intet, sålænge de bliver indlæst!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-09-03 20:08

Hej Tedd

Ok, det er da en forklaring på fænomenet. Du har nok ret i det ikke betyde noget hvor de (ikonerne ) står. Det giver i hvert fald ikke problemer i den daglige drift.
Det bekræfter måske min teori om at give systemet fred mens "timeglasset" er aktivt.
Men som sagt det undrede mig.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-09-03 20:11

Det er da et interessant spørgsmål! Fik da lige min hjernecelle til at snurre. Vil undersøge det nærmere ved lejlighed!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-09-03 20:16

Hej igen Tedd.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent. Så får vi se hvad der sker ?

Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 27-09-03 23:37

Tak for svaret tedd.Det kan være at du finder den absolutte forklaring på et tidspunkt. Den kan du jo så vise i tips eller ved et enkelt point i sidste 25 ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-09-03 00:36

Ja det er godt nok ikke helt besvaret! Men jeg tror det hænger sådan sammen! Så tak for points men jeg vil lige granske det lidt nærmere! Det der med timeglasset har du ret i. Never touch your puter før timeglasset er randt ud!