/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Telefon som kobles til et anlæg
Fra : ivanovic1
Vist : 448 gange
73 point
Dato : 27-09-03 10:28

Hej Alle,

Jeg leder efter en telefon som man kan koble til anlægget.

Der er en person som ikke hører så godt, så formålet er, at denne person tager et par høretelefoner på, hvorefter personen kan skrue ligeså højt op som det er nødvendigt.

Personen kan ikke høre noget i en almindelig telefon.

Er der nogen der kender sådan en telefon eller ved hvordan jeg selv kan lave en??

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 27-09-03 11:25

Hej ivanovic1

først og fremmest, hvis det er en så svær lidelse (undskyld udtrykket, men det hedder det faktisk), som du skriver. Skal personen faktisk gå til lægen.
Så er der også mulighed for at få offentlige tilskud. Normalt er det på, det man kalder for en hjælpemiddelcentral, man kan finde de produkter du omtaler.

Prøv det her link: http://www.kbhamt.dk/default.asp?id=134

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-09-03 14:09

Det er en person i udlandet, og i landet har de ikke samme refler som her hjemme

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 27-09-03 14:11

Det er en person i udlandet, og i landet har de ikke samme regler som her hjemme

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 73 point
Dato : 27-09-03 21:08

Hej ivanovic1

Så kan jeg godt at det er et problem.

Men jeg tror at du kan tage kontakt med hjælpemiddelcentralen og få råd aligevel. Det er vel værd at prøve.

ellers er der et privat firma som hedder: Dansk Hørecenter: http://www.dkhc.dk/

så er der en side med oversigt med godkendte hørecentre: http://www.delta.dk/hagodkendelse/leverandorer/godkendt/content.htm

hvor du direkte finder noget, man kan koble til anlægget med jeg ikke. Mon ikke at det kan betale sig at prøve at snakke med et af se steder der er på det nederste link.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 04-02-04 12:21

jeg har en nokia n gage og der følger extra lille kabel med så man kan koble den til anlægget og samtidig have mikrofon koblet til...

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 31-07-04 17:12

Tak for svaret CiberAmigo.