/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
ang webcamera
Fra : karin42
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 27-09-03 09:24

Min søster har en søn i Hamburg og ses ham selvsagt ikke så tit.
Nu kom vi til og tænke på om det med et webcamera ikke er en god ide' ! især da hun har et barnebarn ! kan man selv installere et sådant - og er det dyrt ?
venlig hilsen karin.
go' weekend )

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-03 09:51

Hej Karin42
Det er da en ganske god idé.
For et stykke tid siden lavede jeg et tip om samme emne, se http://www.kandu.dk/dk/tip/4775
Du får lige indslaget her:
Citat
Der findes mange af dem ude på nettet, men jeg har på det sidste testet Eyeball Chat - et fint lille og gratis program / service. Læs mere herom på http://www.eyeballchat.com/
Har man f.eks ADSL forbindelse og tit ringer til et par venner, kan man hurtigt tjene pengene hjem til et webcam. Programmet fungere også uden webcam, men så kan man jo af gode grunde ikke se hinanden (kun høre).

Eyeball Chat lets you...
Video chat live with friends and family

Share video messages, music and photos

Meet new people in the Eyeball Chat Rooms

Send video and text messages to your AIM, MSN and Yahoo! buddies

Communicate securely and privately with
SSL encryption

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-09-03 09:57

NB: For webcam priser se http://www.edbpriser.dk/

Direkte link = http://www.edbpriser.dk/hardware/webcam.asp

Pris ca. 150,- og op... (jeg ville nok vælge et i 3-500,- klassen)

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 27-09-03 13:26

du skal lige være opmærksom på at AMD processorer på 300 MHZ og derover ,ikke tillader billedsamtaler,kun stemmesamtaler.Havde selv et mægtigt bøvl med det for et par år siden,inden ,jeg tror det var STRARUP,der fandt en side hvor det blev beskrevet,skal prøve at finde den igen,hvis din PC er med AMD
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 27-09-03 17:17

Tak for svaret CLAN.
Tidligt oppe idag ! jeg sender dit svar videre til min søster .
venlig hilsen karin
)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-09-03 20:32

ofa -> Ja det fatter jeg så ikke en dyt af, for EyeballChat, mit Logitech Webcam og min AMD 1.7+ processor "spiller" nu ganske fint sammen med alle andre. Jeg kan både se og høre dem sååååå??
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-03 09:17

NB:
Ole... jeg tror nærmere, at det er problemer imm. grafikkortet og webcam der spiller ind, eller udbyderens firewall.
Jeg har ikke selv oplevet problemet, som du omtaler... men tænkt over det. Mit bud på hvad der er / kan være galt, må ligge i en af de løsninger, jeg nævner på dette indslag. Jeg har pokkers svært ved at se, at det skulle være processoren, der skulle være årsagen.
Eyeballchat er en af de bedre programmer at benytte, de er nemlig mere eller mindre lige-glad med firewalls. Jeg kan kun anbefale at prøve det... det smutter igennem de fleste steder (jeg har ikke mødt begrænsninger - endnu).

Karin... Du er sikkert klar over det, men I skal jo begge to ha' Eyeball installeret + ha' et webcam for at det fungere. Ditto er en ADSL eller anden kabel-forbindelse at foretrække - via modem er det noget langsomt bøvl at benytte webcam til samtaler osv.
Jeg ved godt, det måske er lidt dumt at nævne, og det skal absolut ikke opfattes som om, jeg betvivler jeres "computer evner". Det nævnes kun for en god ordens skyld
Ditto er det værd at bruge en 15-30 min. på at gennemlæse "how to do" på den angivne hjemmeside for Eyeball
Joooh! Jeg var / er skam tideligt oppe... jeg er faktisk på arbejde, de næste 3 uger frem. Sidder og gemmer mig bag en computer ude midt i Nordsøen (er på en boreplatform). Min "normale" arb. tid er 06:00 - 18:00 når jeg er her ude.

Hygge... og held og lykke med at se / snakke med sønnike i Hamburg
Søren

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 28-09-03 09:34

haj igen clan ( søren ) vi er faktisk ikke særlig tekniske - men har heldigvis en meget god ven der har beskæftiget sig med de ting siden 70 ' ne ! så vi er i gode hænder . go' arbejdslyst derude på det store hav
venlig hilsen karin.