/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
2 skærme. 1 pc. Hvordan gør man?
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 26-09-03 20:57

Daws
Jeg har en pc med et geforce2 mx400 kort. Der er mulighed for twinview på det, men der er kun et stik til skærm. Der er også en tv out stik. Hvordan får jeg sat 2 skærme på ? mvh. Svend

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 21:22

Ved at benytte en monitor med Video Ind signal.
Ellers skal du jo have video signalet omformet til et VGA signal.

GeForce kort fås også med 2xDVI/VGA udgange, disse kort kan benyttes på pc skærme, men det er jo ikke sådan en du har. Øv.

mvh. Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-09-03 21:39

Hvis du bare vil køre med to skærme, kan du sætte et pci skærmkort i din maskine - starte indstallere driveren. H-klik på skrivebordet og i egenskaber kan du så tilslutte den anden skærm og vælge om den skal sidde til højre eller venstre.
På denne måde har du et stort skrivebord
Jeg bruger det selv.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-03 10:23

Du kan også vælge st bruge Matrox Dualhead, der er to skærmudgange. Der er også et Geforce med dualhead. Det er stærkt vanedannende at have to skærme ()

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 27-09-03 22:38

Tak for svaret egjegj.