/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjemmeside
Fra : ivanovic1
Vist : 551 gange
30 point
Dato : 26-09-03 19:19

Hej Alle,

Jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside, har aldrig beskæftiget mig med dette. Er der nogle der kan anbefale nogle nybegynder programmer som er gode.

Med venlig hilsen

Ivanovic1

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 26-09-03 19:23

Hej
Prøv at kikke på http://www.mkdata.dk
Der er info om lidt af hvert hvad angår hjemmesider.Der er også et lille gratis HTML prg. til download.

oz1eqp

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-09-03 19:28

Lige en tilføjelse det skal helst være et program hvor man kan rette hvis man eventuelt finder ud af at man har lavet nogle fejl.

Ivanovic1

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-09-03 20:13

Jeg vil anbefale Front Pages til at starte med. Med dette program kan du arbejde legende let, programere i koder eller bare lade programmet arbejde for dig.
Inden du går i gang, er der et lille minus. Ikke alle udbydere af hjemmesideplads accepterer Front Pages, så det skal du lige undersøge først.
Men ellers et godt program.
Emesen.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 26-09-03 20:14

Hej
Prøv også : http://www.html.dk
Her kan du læse om grundprincipperne om HTML programmering m.m.

oz1eqp

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-09-03 21:19

emesen>>> alle udbydere accepterer FrontPage; men ikke alle udbydere tilbyder FrontPage Server Udvidelser, hvilket betyder at der er nogle få såkaldte FrontPage Komponenter der ikke virker, hvis man ikke har udvidelserne med. Disse specielle FrontPage-ting kan man dog sagtens omgå ved at benytte lidt html-kodning m.m.

Iøvrigt mener jeg at FrontPage er en udmærket wysiwig-editor. Selvfølgelig er det så en god ting at lære lidt om html for at suplere

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-09-03 21:22

ellers prøv denne: http://www.webwriter.dk/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-09-03 21:31

catbody - ja det var det der skulle stå.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : balli23

Modtaget 30 point
Dato : 26-09-03 21:47

Jeg er selv nybegynder og har startet en hjemmeside op inden for de sidste 2 måneder. Jeg bruger Macromedia Dreamweaver MX, det syntes jeg er total godt.

Jeg fatter ikke selv noget som hels af htlm-koder og hvad det nu hedder, så jeg vil synes det ville være en god start, men som sagt jeg er nybegynder og der er nok nogen som er klogere end mig!!!!

Resultat at min hjemmeside med Macromedia Dreamweaver:

http://balli23.dk eller http://balli23.dk/neslein.html

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-09-03 22:01

emesen>> troede også det var det du mente, men skrev det for ikke at undgå misforståelser

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-09-03 22:19

Jeg havde faktisk glemt, at det kun var udvidelserne alle ikke accepterede, så din bemærkning var på sin plads.
Emesen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-09-03 08:56

TSW's webeditor er dansk, meget nem for nybegyndere idet du ikke skal kunne en eneste html-kode, den er gratis, ikke så stor, sløver ikke din computer og du kan kontakte programmøren hvis du får problemer. Men det gør du ikke. Se her:
http://www.tsw.dk/software.php?gid=1

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 03-10-03 02:20

Tak for svaret balli23.