/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Limrester?
Fra : food_life
Vist : 998 gange
20 point
Dato : 31-01-02 18:15

Limrester?

Jeg genbruger en del flasker hvor der har været olivenolie i – mit problem er fjernelse af resterende lim på flaskerne når selve etiketten er fjernet ved at flaskerne ligger i vand. Det bedste råd hidtil er mærkværdigt nok, lampeolie. Har du et godt forslag?

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 31-01-02 18:48

Hej

Du kan også prøve med rensebenzin, acetone (neglelakfjerner), Brymol (motorens) god arbejsdslyst

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 22:42

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> wrote:

>Limrester?
>
>Jeg genbruger en del flasker hvor der har været olivenolie i – mit
>problem er fjernelse af resterende lim på flaskerne når selve etiketten
>er fjernet ved at flaskerne ligger i vand. Det bedste råd hidtil er
>mærkværdigt nok, lampeolie. Har du et godt forslag?
>

Jeg bruger selv Rense Benzin, det er effektivt.
Men nok også lidt farligt, både brandfare og at indånde.

Et tredje forslag må være Brun Sæbe, den faste type i en spand eller bøtte. Et
tyndt lag på en håndfuld flasker og så det hele i plasticsæk nogle timer.
Herefter skulle det bare være at skylle flasterne rene, men om det virker?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Kommentar
Fra : Loo

Dato : 03-02-02 04:35

Rensebenzin.. det er ganske enkelt og nemt.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 03-02-02 09:51

rensebenzin virker altså bare ikke på enne type lim !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-02-02 00:27

Terpentin

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RPe68.9691$Eu2.1008021@news010.worldonline.dk...
> Limrester?
>
> Jeg genbruger en del flasker hvor der har været olivenolie i - mit
> problem er fjernelse af resterende lim på flaskerne når selve etiketten
> er fjernet ved at flaskerne ligger i vand. Det bedste råd hidtil er
> mærkværdigt nok, lampeolie. Har du et godt forslag?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 19-02-02 19:56

Trussetyv vend lige tilbage - dit råd virker bedst, og du har nogle point tilgode!

Accepteret svar
Fra : Trussetyven

Modtaget 20 point
Dato : 19-02-02 20:20

Hej igen
Jamen jeg er da glad ved at mit råd var den der virkede bedst
bruger selv en hårtører hvergang jeg skal have en etiket af-og det virker bare hvergang
Med venlig hilsen Charlie