/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
overførsel af penge (til firma)
Fra : DakMet
Vist : 339 gange
50 point
Dato : 26-09-03 16:48

Det er engentlig et dumt spørgsmål, da jeg burde vide det selv...

Men, jeg har lige bestilt noget på en hjemmeside. Da det er en gammel hjemmeside, kan man ikke betale med dankort derinde. Men jeg fik firmaets kontonummer i min mail, og jeg kan ikke huske, hvordan man overfører penge fra min bank til kontonumre..??

Tak, - DakMet

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 26-09-03 17:10

Send en mail til din bank med:
Firmaets navn og kontonummer.
Dit eget kontonummer
Og bed dem om at overføre beløbet.
mvh
oz1eqp

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 26-09-03 17:25

et kommer vel også an på, om du har netbank ? Har du det ?

Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 26-09-03 17:25

Det kommer vel også an på, om du har netbank ? Har du det ?

Erling

Kommentar
Fra : Kemi

Dato : 27-09-03 18:36

De færreste banker accepterer bestillinger af pengeoverførsler pr. email da risikoen for forfalskninger er for stor. Men det skader jo ikke at prøve. Alternativt send dem et brev eller en fax med din underskrift - sørg for at underskriften ligner din underskrift på aftalen du underskrev da du oprettede kontoen.

Det du skal bruge er et registreringsnummer (4 cifre) _og_ et kontonummer (7 eller 10 cifre). Bruger du netbank, og er der kun 7 cifre i kontonumret, skal du indsætte 3 nuller (000) foran kontonumret. Ellers skal reg. + kontonumer - i de fleste netbanker - blot skrives ud i en kører. Ex reg. 5470 kto. 1620457 bliver til 54700001620457 - enkelt :)

Kemi