/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
forsikring - dækker den?
Fra : skingur
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 26-09-03 12:41

Ja, jeg vidste altså ikke lige, hvor jeg skulle poste dette spørgsmål, men eftersom fosikringsjunglen som regel er en ren videnskab at færdes i, blev det altså denne gruppe...

Dækker forsikringen, hvis min sadel bliver stjålet fra et uaflåst seletøjskammer?
Og er det min indboforsikring, der dækker?
Har en familieforsikring i Tryg.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-09-03 12:59

Tryg er nok vældig glade for at svare på det spørgsmål. Personlig vil jeg gætte på nej, hvis der ikke er låst, og det er sted, hvor flere uden for familien færdes. Muligvis kan du få svar i forsikringspolicen under alt det, der står om dækning.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-03 19:55

Hej skingur

Min forsikring dækker, hvis jeg får hugget noget fra mit redskabsskur, selv om jeg har glemt at låse det. Det har jeg undersøgt og det er i så fald min indboforsikring.

Omkring tyveri gælder i almindelighed, at hvis tingene ligger synligt er der tale om "simpelt tyveri" og så dækker forsikringen ikke. Ligger tingene derimod skjult under en hattehylde i en bil eller i et seletøjskammer så man ikke kan se det udefra. Så plejer forsikringen at dække.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 25-11-03 09:10

Tak for svaret srhansen.