/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
luk win XP pro med fil/genvej
Fra : x13
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 26-09-03 08:35

hejsa
hvordan kan jeg lukke win XP pro med en fil eller med en genvej da jeg gerne vil kunne lukke min pc ned på et bestemt tidspunkt af dagen ,hvor jeg nok ikke er ved pc'en
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-03 08:39

Hvis du bruger tasterne Alt+F4 gentagende gange (hold Alt tasten nede og tryk F4 tasten), så skulle du forlade alle programmer inkl. XP
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-03 08:40

NB: Hvis du vil slukke og lukke, når du ikke er der skal du evt. benytte strømstyring. Kig under hjælpefunktionen i XP omkring dette emne.

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-03 08:44

Hej X13;

Du skal finde programmet "PowerOff" ( Søg via http://www.Google.dk )

Denne lille utility kan lave lave alle disse frække numre - både som genveje - men også via timer.

God fornøjelse.

/Mvh Smitty

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-03 09:23

Heyyy Smitty Smart lille sag...
Har lige selv hentet den fra http://users.pandora.be/jbosman/applications.html
Ligger ca. 2/3 nede på siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-09-03 09:25
Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-09-03 09:52

hej !
brug kommandoen
shutdown
i kommandoprogt
skriv f.eks shutdown /?
og du få hjælp til det
jeg mener at huske at
shutdown -i 3600 (eller -l)
er luk ned om 3600 sekuder altså en time
åbn noteblok skriv kommandoen
gem som
luk en time.bat -lig den på skrivebordet og lav en genvej til bat filen og den lukker så om en time (med -f enoreder den ander programmer hvisnok men se med shutdown /? hvordan)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-03 10:24

Godt gået xou
Kommandoen SHUTDOWN /? giver alle muligheder, og man kan selv lave sig en batch fil, som du nok så flot beskriver. Du fortjener points for denne, da man ikke behøver 117 software installeret på sin PC for at lukke og slukke. Jeg mener dog, at man lige så godt kan bruge "strømstyring" funktionen i WinXP

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 26-09-03 10:43

Helloooo Again!

Hvis opgaven nu er, at få PCen til at lukke på et bestemt tidspunkt hver dag - så er den kære BAT-fil ikke den bedste løsning! SÅ skal der andre "boller på suppen". Løsningen er her, at lave en Schedule, som automatisk træder i kraft på et bestemt tidspunkt.

Problemerne her er bare, at du ikke få den til at vente på andre processer før den lukker - det kan du til gengæld via den lille utility jeg nævnte!

Ellers er vi enige. Man skal undgå for mange "underlige" programmer, men et program som PowerOff der ikke ligger sig i registreringsdatabase - eller andet - og som er så alsidigt som det er - det bør man overveje at bruge.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-09-03 13:22

Hej

Jeg bruger selv "Shutdown /? via genvej / batchfil", og kombineret med "Planlagte opgaver" så kan man udføre kommandoen på de tidspunkter og dage, som man nu ønsker!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : x13

Dato : 26-09-03 14:18

hejsa alle
jeg vil afprøve jers forslag i aften for at hvad jeg syndes er det beste forslag , men på for hånd mange tak for alle forslagene
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-09-03 14:26

hej igen !
prøv
shutdown -gl (eller se i hjælp)
det giver et visuelt program du kan lukke med,brug det i en bat fil med genvej til hurtig at åbne med...

Godkendelse af svar
Fra : x13

Dato : 27-09-03 16:16

Tak for svaret Smitty.