/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mangler en Bassforstærker
Fra : Rascha
Vist : 548 gange
70 point
Dato : 25-09-03 22:30

jeg mangler en bassforstærker behøver ik være en særlig god en for har ik råd til en helt ny en..

skriv hvis du har eller kender en der har en jeg kan købe

...Rascha

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-03 08:37

http://www.monacor.de/produkte/index.cfm?Language=2 koster 1499,-

Det er en dejlig lille 40 Watt'er

Hvor bor du henne?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-03 10:41
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-03 11:09

Satans, det duer heller ikke.

Okay brug øverste link. Tryk på ikonet til højre (ligner en højttaler fra ryggen) lige neden under til venstre skriver den dj stage equipment

vælg amplifiers til venstre

vælg guitar

vælg bass guitar amplifier

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 70 point
Dato : 26-09-03 11:14

Du kan selvfølge også købe i brugt www.dba.dk , der får du klart mere for pengene.

Jeg har et gammelt bashorn med 2 x 12" enheder til at stå, du kan købe for en tus, men så mangler du stadig en top. Skal det være helt vildt har jeg 4 råbarske horn med 15" følsomhed udmålt til 106 db/1W ved 80 hz, men de er nok mere til PA brug.

Kommentar
Fra : hamster62

Dato : 27-09-03 13:57

Jeg spiller ikke bas, men jeg ved at aage er den bedste butik i landet.
Kig forbi www.aage.dk eller bedre, besøg selv butikken.
Der får du god service og medarbejderene er flinke.

Håber du kunne bruge svaret : )

Godkendelse af svar
Fra : Rascha

Dato : 01-10-03 06:57

Tak for svaret 3773.
Hvis du har nogle gode råd til hvilken en jeg skal købe må du godt skrive.. (bor i kbh)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-03 09:44

Hvis jeg skulle bruge en lille øve-en ville jeg snuppe en lille combo, f. eks. den der fra Monacor hvis den skal være ny. Skal jeg spille i band uden PA ville jeg tage en kraftig bas-top gerne på mere end 200W, bygge mig et basreflex med enten 4 x 12" eller 2 x 15". Spiller i heavy ganger du med to. Har man et godt PA, kan du lede efter en bas-top på omkring de 100W og bruge et kabinet med 2 x 12". Min personlige favoritkombination hedder 2 x 12" JBL E120 i trykkammer med 50W fender bastop (rør). Det lyder meget varmt og godt. Den kombination skal mike's med en mic der går afgrundsdybt.
De gamle Roland combo'er, de hed vist Cube er heller ikke så dumme, men bliver noget federe med ekstra kabinet.

Men mulighederne er enorme, hvor mange penge vil du bruge?

Skal det være nyt?

Hvad slags musik spiller du?

Har i PA?

Er du godt til at snedkerere?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 12:43

http://www.amptown.com/at/warengruppen.php?cat=1&wg=80&start=0 her kan du vælge og vrage. Men der er jo lidt langt til Hamborg. Om de sender til DK ved jeg ikke, men priserne er særdeles OK.