/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Oversættelse!
Fra : kpm10
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 25-09-03 12:46

Hej

Kan i hjælpe mig med hvad orlov hedder på engelsk?

Altså orlov man tager fra arbejdet fordi man måske skal arbejde i et andet land ved et andet firma for en periode...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 25-09-03 13:04

På engelsk hedder det leave. Be on leave = have orlov.

mvh ans

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-09-03 13:04

Hej

Ifølge Gyldendals røde ordbøger:

(Have orlov) be on leave

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-09-03 13:06

Have leave of absence

Mvh Erling

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 25-09-03 13:13

hej
ved ikke om dette kan bruges

gå på ~ take leave of absence;

m.v.h. wipo

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 25-09-03 13:14

Tak for svaret allesammen, det må være det helt rigtige.....

Desværre er der kun en der kan få point, så det må være den der var hurtigst på aftrækkeren......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-09-03 13:15

Citat
orlov - leave (fx the army chief said that military leaves would be cancelled; for the past 2 months, the consultant has been on unpaid leave from the company; be on maternity leave; be granted leave); leave of absence (fx take a leave of absence; employees may request a leave of absence for up to 30 days for the purpose of seeking treatment for alcohol or drug abuse); sabbatical leave (fx be on a short sabbatical leave); (barselsorlov) maternity leave;
¤ gå på ~ take leave of absence;
orm worm.

http://www.ordbogen.com/soegning.php?ord=orlov&sprog=danish&x=26&y=9