/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
"Riget" Lars Von Trier (spoiler).
Fra : mikael_hanna
Vist : 2410 gange
200 point
Dato : 25-09-03 10:23

Hej folkens.

Nu har jeg lige set alle 8 episoder af "Riget" og "Riget II". Fed spændende serie, men desværre uden slutning. Drusse i en Elevator, strømsvigt på Riget, ambulancen kører på Mogge osv. Jeg regnede godt nok ikke med en 100% afslutning, men en så åben slutning havde jeg slet ikke regnet med fra Lars´ side.
Så mit spørgsmål er nu om der er nogen der ved om de i sin tid planlagde en "Riget III"? hvilket nok lyder meget logisk når man hører Lars´ afsluttende ord. Eller om det virkelig er slutningen vi så, og at vi bare skulle holdes hen i det uendelige, som de måbende individer vi nu engang er..? eller er der en anden slutning end den på "Riget II" at finde et andet sted ?? Måsker er der endda planlagt en indspilning af "Riget III" ?

Mikael

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-03 14:24

Hej Michael

Du har faktisk ret i din sidste antagelse. Følgende er klippet fra "Porten til Riget", hvor Lars Von Trier ineterviewes om Riget 2 :

Int.: "Der kommer flere og flere svenskere ind i historien. Nu har du ikke længere kun Ernst-Hugo Järegård som den svenske hjernekirurg Stig Helmer men også Stellan Skarsgård (fra "Breaking the Wawes") som hans forsvarsadvokat. Er det fordi du med de svenske skuespillere vil rette en kritik mod Danmark. En kritik som du måske ikke kunne få frem med en dansk skuespiller?"

LvT: "- Nej, jeg forbereder en dansk-svensk konfrontation mod historiens opløsning. Men det kan godt være, at vi må til at overveje den del endnu engang, for uheldigvis er svenskerne ved at lukke Barsebäck. Så kan vi ikke spille på det mere."

Int.:"Men Barsebäck er ikke blevet lukket endnu. Der er stadig debat om sagen, så hvis du er heldig, tager det et stykke tid endnu."

LvT:"- Det ved jeg, men vi har også andre svenske kort på hånden.... Der bliver mere "slapstick" over "Riget III" tror jeg. Der bliver mere "Olsen-Banden" over det - blandet med rimelig relevant satire. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at finde på mere at sige om "Riget II". Den film er jeg allerede færdig med."

Med andre ord, har Lars von Trier i alt fald selv regnet med en Riget 3 på det tidspunkt. Om det så nogensinde bliver gennemført, er vel en anden sag - og du var jo advaret:

"Vær beredt til at tage det gode med det onde"

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 26-09-03 09:18

Tak for svaret erling_l. Jeg havde godt nok håbet på at nogen havde mere kendskab til serien end hvad der lige er at finde på nettet. Jeg fandt selv samme oplysning før jeg stillede spørgsmålet. Men mange tak for forsøget..!

Mikael