/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Blir' han mon aldrig større?
Fra : Slumfret
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 25-09-03 09:19

Hej alle jer med hundeforstand

Min lab/box blanding vokser ikke? Han er næsten et år nu og har vejet det samme i flere mdr. nu - blir' han så aldrig større?
Jeg læste besvarelerne til Milan's vokseproblem og blev da lidt klogere... men hvordan kan man vide hvornår han ikke vokser mere - lige p.t. er han jo gået helt i stå.
Han spiser kun ca. halvdelen af hvad der står på foderposen han burde have (pt. Eukanuba hvalpefoder)- men han er glad og vældig livlig - og så får han nok også noget næring gennem godbidder - men alligevel....
Han vejer 25 kg og måler ca. 53 cm over skulderen. Jeg ved ikke om det er en formel 1'er han er blandet med - men han er jo en han-hund.... burde han ikke blive lidt tungere?
Er der nogen der har nogle gode bud på hvad jeg kan forvente mig af min blandingshund og skal jeg bekymre mig yderligere om hans vægt og mangel på lyst til at vold-æde? Ska' jeg bare lade tiden gå og så se hvad der sker - lidt utålmodig er man jo når det er den første hund
Håber på nogle gode svar - jeg har ikke så mange points at gøre godt med... så det kan kun blive til 20...
Vuf fra Slumfret & Hund

Accepteret svar
Fra : ruder4

Modtaget 30 point
Dato : 25-09-03 09:28

Hej.

Jeg ved ikke helt vildt meget om hvor meget de skal veje. Jeg syntes, det er en pæn vægt, hvis det er en formel 1 , den stammer fra - de er jo noget tyndere end alm. labradorer. Min hund, der er en god gammeldags labrador unden noget blanding i, vejer 28 kg. Det er en tæve. Og det har den vejet i mange år. Og jeg mener ikke at kunne huske, at den voksede synderligt efter den havde rundet et år.

Men du kunne jo kontakte en dyrlæge for at høre. Det er vel alligevel ved at være tid til at den skal vaccineres, hvis den lige har rundet 1 år.

Held og lykke med det.

Hilsen Ruder4

PS: Du kan jo glæde dig over, at du har en glad hund - at den så ikke er så stor som du havde drømt om - det falder jo lidt i baggrunden, når bare den er sund og rask.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 25-09-03 23:53

Hunde vokser jo i forskelligt tempo, pludselig sker der en hel masse, og ind imellem står det helt stille. Du skal ikke være bekymret når han er glad og trives. En hund er ikke færdigudviklet før den er mindst 2 år. Hvis der altid står mad fremme til ham, så spiser han efter sit behov.
Held og lykke

Hilsen Karin

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-09-03 18:11

Jeg kan altså ikke se noget problem i det du skriver.
25 kg til 53 cm så mangler hunden ikke noget, det er jo ikke sikkert at han har samme madlyst som andre "labber" fordi der også er bokser i ham og er der samtidig lidt formel 1 i ham, så er det nok den højde han får.
Standarden for labrador siger max. højde 62 cm og ca.31 kg, så du kan se at det passer meget godt i forhold til din hund.
I øvrigt er det min erfaring, at det der står på fodersækken, som regel er i overkanten, producenten skal jo også leve
Hovedsagen er, at du har en glad og livlig hund.

Med hundehilsen
dabj

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 18-10-03 18:25

har i gået til en dyre læge med den?
det kan værer der er noget galt med den
måske en sydom?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:55

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Slumfret

Dato : 24-11-03 19:58

Tak for svaret ruder4.