/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hygrometer
Fra : tcolsen
Vist : 1146 gange
100 point
Dato : 24-09-03 21:01

Hej
jeg har et hygrometer hængende i kælderen og det viser mellem 70 og 80 ,er det godt nok, eller skal jeg gøre mere for få fugtigheden ned.?
vh tommy

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-09-03 21:15
Kommentar
Fra : hog

Dato : 24-09-03 21:16

Hej.
Ja du skal gøre noget ved den fugtighed du har, den skal helst ligge mellem 50 og 60
VH Torben

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-09-03 08:23

Nu afhænger sådan noget stærkt af temperatur og fugt udendørs. Igår havde vi eksemepelvis13° 45% relativ fugtighed, hvilket svarer til en absolut fugtighed på 0,0041 kg/kg tør luft. Måler du f. eks 70% ved 22° taler vi om ca 0,0118 kg/kg tør luft og det er klart for vådt. Den luft du i så fald har i kælderen vil begynde at "smide" vandet ved ca 17° og det går slet slet ikke. Så passer dit hygrometer bare tilnærmelsesvis skal du se at få noget gjort.

Løsning:

Undgå fugten - måske bygningskonstruktionen, dræn osv.

Lad være at tørre tøj indendørs.

Øg udluftningen - monter evt. lille suger fra kælderen.

Opsæt en affugter (netto har nogen på bud i dag for vistnok en tusse - det er meget billigt).

Lad være med at købe silikagelposer - der er alt for dyrt i drift.

...men skriv endelig igen, det her er min boldgade.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 25-09-03 21:21

tak for svarene jeg lukker og giver pointtil hog .

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 25-09-03 21:21

tak for svarene jeg lukker og giver pointtil 3773

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-03 08:24

>tcolsen

Så skal du klikke ud for mit svar på "accepter"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 10:00

Hallooo

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 11:43

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 15:15

Er du stoppet helt tcolsen

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 09-10-03 16:32

Undskyld jeg ikke kommenterede, men jeg har accepteret svaret fra dig.
vh tcolsen

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-03 16:50

Du skal trykke på "accepter kommentar som svar" ud for den kommentar der er den der kommer tættets på tcolsen.

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 10-10-03 19:14

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : thomasoe

Dato : 19-01-04 18:59

Jeg påtænker at købe et hygrometer i Harald Nyborg til 47 kr. http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=2586&n=60105
Er det for dårlig kvalitet?