/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvad hedder delen
Fra : inac
Vist : 576 gange
40 point
Dato : 24-09-03 20:54

hej
jeg leder efter navnet påå den boks hvor gaskablet går ned i og regulere 2 andre kabler, den sidder under front skjoldet.
Det er umuligt at finde delen, når jeg ikke ved hvad sådan en fætter hedder. er der nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-03 21:03

Dit gaskabel går da ned i karburatoren hvor et evt. chokerkabel også sidder.
Emesen.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-09-03 21:07

Jeg kan ikke helt forstå, at du skriver, at gaskablet "regulerer to andre kabler". Normalt går gaskablet direkte ned til gasspjældet på karburatoren - er der en boks ind imellem på din knallert ? Hvis det du, du kalder boks, er af metal, er det 99% sikkert karburatoren.

Eksempel : http://www.netby.dk/Vest/Barndommensgade/46/Index/karburat.htm

mvh Erling

Kommentar
Fra : inac

Dato : 24-09-03 21:11

det er en slags samledåse lavet af plastik. jeg tror det ene kabel regulerer gasspjældet og det andet regulerer olien

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-03 21:18

Hvilket mærke/type knallert/scooter har du. Så kan det måske findes.
Emesen.

Kommentar
Fra : inac

Dato : 24-09-03 21:31

cpi popcorn

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 24-09-03 21:54

Du må da kunne pejle dig frem til den i en manual,men den styrer vel indsprøjtning og luft,hvad den hedder ved en forhandler .
Mvh Ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-03 22:15

Til din Popcorn findes en kaburator med el-choker og to vacumslanger, det kan være det er det der samles i et "plasthus".
Men her kan du nok få det at vide:
http://www.scooterparts.dk/group.asp?group=867
Emesen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-09-03 07:20

Er blevet nysgerrig,gider du oplyse hvad det/den hedder ,når du finder den
Mvh Ole

Accepteret svar
Fra : nactjo

Modtaget 40 point
Dato : 27-09-03 21:02

hmmm kan ik forstå hvorfor der skulle være flere kabler men på en jog er den originalt leveret med et 2 delt gaskabel der er samlet på midten med en plastik holder... og hvis ik den er der eller ik kan lukke eller på anden måde er defekt kan man ik give gas ! lidt provo da min var gået i stykker så jeg har købt et uoriginalt kablet som er i ét kabel!!

/nactjo - håber det hjalp??

Godkendelse af svar
Fra : inac

Dato : 27-09-03 21:32

Tak for svaret nactjo. det var et 2 delt gaskabel der var samlet i en plasticholder på midten.

Kommentar
Fra : inac

Dato : 27-09-03 21:34

plasticholder har ikke noget navn, da den er en del af det originale gaskabel.

Kommentar
Fra : inac

Dato : 27-09-03 21:34

plasticholder har ikke noget navn, da den er en del af det originale gaskabel.

Kommentar
Fra : tonnydk

Dato : 26-10-03 14:31

hey du kan købe Gaskabel hos http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=1938&page=1 for 189

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 18-07-04 00:27

Det kaldes en fordelerboks og den kan købes hos thansen, der har jeg selv købt en til min.. men der er to forskellige.. DU kan finde dem på sidderne herunder:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=277739627&n=521220042&pn=872022319'
eller
http://www.thansen.dk/product.asp?c=277739627&n=521220042&pn=872022674