/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
topfart ? optræk ? pris ?
Fra : chris13ml
Vist : 396 gange
20 point
Dato : 24-09-03 18:57

Hej, kan nogen fortælle mig : prisen, optræk og topfart, på en Yamaha TTR125LW Off-roader
Takker

Kommentar
Fra : NJOY2

Dato : 27-09-03 13:52

Tjahh... i Sverige koster 2003 modellen 27.900 ,- så regn med lidt mere herhjemme ( læs: sindsyge danske afgifter )

Op træk er jo lidt svært at definerer, men den har mellem 9,8 og 11 hk ( hentet fra div. sider rundt om i verden ) og har et drejnings-moment på 1 kg-m ved 6.500 omdr. Så nogen helt hurtig haj er den nok ikke.
Min egen GSX-R 250 har et max. moment på 2,5 kg-m v 10.500 omdr og den er heller ikke just en haj til acceleration, men klare 0-100 på 6,5 sek. det høje omdr. tal skyldes at min er 16- ventilet, og skal have omdr, før den vil bestille noget.

Til gengæld har du den fordel at en 125 ccm maskine er noget lettere ( især i forhold til mine 138 kg i tørvægt )

Ang topfart... det bliver et skud.. omkring 120 km/t måske mere, måske mindre..
fra 0- 100 kunne jeg ikke finde oplysninger om, men prøv at søge på google eller yahoo, så kan det være du kan finde noget

Lige en ide til sidst.. køb en uden afgift. sæt et par slicks på, og du har en fed motard-baneracer ...

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 28-09-03 17:52

Når du siger med afgift, er det så noget man skal betale oven i prisen, eller skal man bare købe den til prisen og så er det DET ??
(forstår nemlig ikke helt hvad du mener men afgift) F.eks på www.kajs-mc.com kan man købe den til 21.999 kr. hvis jeg nu køber den der skal jeg så betale afgift oven i ?????

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 28-09-03 17:58

og hvad er slicks ?

Kommentar
Fra : NJOY2

Dato : 28-09-03 20:06

Når du køber ved forhandler, er afgiften lagt på prisen, medmindre der direkte står at prisen er uden afgift.

Slicks er dæk man bruger på bane, dvs. dæk uden mønster og med en speciel blød gummiblanding der gør at de hænger godt fast på asfalten. De er naturligvis ikke lovlige på alm. vej

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 28-09-03 20:35

ok tak