/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallering af win98
Fra : krogh
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 24-09-03 15:19

Jeg har lige afinstalleret en PC med win95, med kommandoen "format C:\" jeg har en bootdisk til at ligge, så jeg regnede ikke med der skulle blive problemer.
Men når jeg sætter bootdisken i og prøver at installere mit CD-ROM drev skriver den

illegal option
usage: MSCDEX [/E/K/S/V] [/D:<driver> ... ] [\L:<letter>] [/M:<buffer>]

Jeg har følgende linie i autoexec.bat: "A:\MSCDEX.EXE/d:MSCD001/L:d"
og i config.sys: "DEVICE=A:\atapi108.exe/D:MSCD001

Hvad er det der er galt/ jeg gør forkert

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 24-09-03 15:23

Kan du ikke boote direkte fra win98 cd´en ?

Ellers kan du hente en bootdisk her : www.bootdisk.com

Held og lykke

Kenneth

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-03 15:45

Din device i config.sys skal da være en *.sys fil og ikke en *.exe? Hvad med at bruge ibmidecd.sys eller noget istedet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-03 17:21

skal det ikke være \L i stedet for /L ? Prøv at skrive edit autoexec og ret det!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-03 19:44

Nogle CD-rom drev kan ikke køres med win98 disketten.
Men du kan indstallere win98 med en 95 diskette.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:40

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>