/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express
Fra : Smukke_Ole
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 24-09-03 08:23

Hej !

Kan man i forbindelse med computerskift flytte indbakke, udbakke m.m. fra en computer, der kører WIN ME til een, der kører WIN '98 ?
Det skal nævnes at begge udgaver af OE er version 5.0

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 24-09-03 08:30

Ja det kan man godt! Du kan gøre dette ved at bruge et Outlook Express Backup Program! Du kan få en 30 dages prøve version af et program som burde kunne klare det hele:
http://www.outlook-express-backup.com/
og der er også en prøveversion her:
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2242-10225803.html

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 50 point
Dato : 24-09-03 14:35

Du kan også "bare" kopiere de *.dbx mapper du vil beholde (flytte) til en diskette og så importere dem der fra, eller hvis f. eks. det er en nyformateret PC så bare overskrive de helt nye (tomme) mapper med de gamle. Sten kan du jo finde ved at søge *.dbx på C drevet, så får du hvor mapperne ligger og de skal naturlig sættes ind samme sted som hvor de nye mapper ligger.
Husk også adressekartoteket, det hedder *.wab og ligger ikke helt samme sted, men fremgangsmåden er den samme.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 24-09-03 14:47

Alm.vis er der jo ikke npoget ved at gemme f. eks. udbakke, men et andet eks.
Du har en indbakke.dbx på din ME, den gemmer du på en disk.
Nu opretter du i OE en ny mappe (gamle mails) og så er den der (tom), men nu omdøber du den (gemte) indbakke.dbx til det navn (gamle mails) og overskriver bare den tomme mappe, du kan jo senere sortere på de der gamle mails og slette nogle eller flytte dem til anden mappe, som f. eks den allerede eksisterende indbakke osv.
Selv om det lyder kringlet er det alt sammen jo ret nemt.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-01-04 17:20

Tak for svaret lillemig.