/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
For-pære springer...?
Fra : dan.ves
Vist : 1042 gange
70 point
Dato : 23-09-03 22:42

Forlygte på min Yamaha Jog springer hele tiden så jeg er nød til at skifte den ca. en gang om ugen.
Hvad kan der være galt??

--Dan--

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 80 point
Dato : 23-09-03 22:58

Det lyder som om din generator laver en for høj spænding. Prøv at måle, hvor mange volt, der ligger hen over pæren (eller få en mekaniker til det). Det rigtige ville så være at få fikset generatoren (jeg ved ikke, om der er spændingsbegrænser på din) - alternativt kan du "snyde" og lodde en effektmodstand ind på ledningen før pæren til at tage toppen af spændingen.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-03 23:24

Har du kontrolleret om både langt og kort lys er tændt samtidig (fejl i omskifter).
Hvis dine andre pærer holder så er det nok ikke spændingsregulatoren, som er defekt.
Bare en idé.
Emesen.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-03 23:27

good point

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 23-09-03 23:57

Det kan skylles så simpelt en ting, som rystelser i lygten når du kører. Tjek det først...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-03 11:05

oggggg noget så simpelt som en dårlig stelforbindelse

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 25-09-03 22:09

Tak for svaret erling_l.
Nu har jeg målt lidt på den og den får for meget strøm!