/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i ScanDisk W98
Fra : bjani
Vist : 319 gange
40 point
Dato : 23-09-03 21:06

Ved kørsel af ScanDisk drev C stopper Scandisk efter 10 forsøg på at
scanne dette C drev med begrundelsen at der et program der prøver at
skrive til drev C.

Findes der et progra eller lignende der kan se vilket program der prøver
at skrive på C drevet ????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-09-03 21:26

Hejsa bjani

Generelle problemer med Scandisk:

Du får fejlmeddelelsen: ScanDisk er startet forfra 10 gange ..
Skyldes programmer der arbejder i baggrunden. Brug Ctrl+Alt+Delete til at afslutte alle, undtagen Explorer og Systray. Pauseskærm forstyrre også, højreklik et tomt sted på skivebordet og vælg egenskaber, i fanen Pauseskærm vælger du "ingen". Kør evt. i fejlsikret tilstand (hold CRTL nede under opstart og vælg Fejlsikret tilstand i menuen der dukker op).

Se mere her

http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts2.htm

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 40 point
Dato : 24-09-03 09:29

Hej bjani
Serveren på Winhelp har det ikke så godt efter strømsvigtet i går, men det kommer nok i løbet af dagen i dag.
Prøv også at kigge på http://www.winhelp.dk
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-03 09:31

NB: Kom lige i tanke om, at jeg havde "opskriften" liggende på en anden streng. Det er som Brian er inde på... så points til ham

Citat
DEFRAGMENTERING (OG/ELLER SCANDISK) GENSTARTER ELLER GÅR I STÅ
Hvis du oplever, at defragmenteringsprogrammet i Windows genstarter hele tiden, når du defragmenterer din harddisk, så er det slet ikke så underligt endda.

Hvis et program indlæses automatisk ved start, kan det forstyrre DEFRAG. Derfor skal du køre DEFRAG, før programmer indlæses ved start. Dette kan gøres ved at tilføje værdien DEFRAG.EXE /ALL til nøglen RunServicesOnce i registreringsdatabasen.

Der er en meget nem måde i Windows 98 at gøre dette på:

1. Marker filen DEFRAG.INF, som findes i mappen \Tools\MTSutil på
Windows 98-cd-rom'en.

2. Højreklik på DEFRAG.INF. eller
Hold SKIFT nede, og tryk på F10.

3. Vælg INSTALLER for at tilføje parameteren for DEFRAG.EXE /ALL.

Prøv først ovennævnte. Hvis ikke det hjælper, kan problemet også have noget at gøre med, at du ikke har særlig meget RAM i din computer, og/eller at Windows jo bruger en swap-fil for at give dig mest mulig hukommelse, at denne swap-fil, hvis du ikke har angivet andet, er placeret på dit C-drev.
Størrelsen på (og indholdet i) denne swap-fil ændres løbende, hvorfor defragmenteringsprogrammet hele tiden vil genstarte. For at komme ud over problemet, skal du højreklikke på "Denne Computer" og vælge "Egenskaber", vælge fanebladet "Ydeevne" og klikke på knappen "Virtuel hukommelse". Her skal du klikke på "Jeg vil selv definere indstillingerne for den virtuelle hukommelse" og derefter på "Deaktiver den virtuelle hukommelse (anbefales ikke)".
Efter en genstart vil du kunne defragmentere uden forstyrrelser, men husk at gå tilbage til egenskaberne for "Denne Computer" og vælge "Lad Windows styre indstillingerne (anbefales)", når du er færdig med at defragmentere...
Alternativt kan det som først beskrevet også være et (eller flere) residente programmer. F.eks. en pauseskærm eller et antivirus program, der er på spil. Dette burde dog være løst hvis du har prøvet mit første forslag.
Tryk Ctrl-Alt-Del og Afslut de aktive programmer (undtagen Explorer) enkeltvis...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 11:05

Hejsa bjani

Hvis du har fået løst dit proplem,vil du ikke være så venlig at lukke dit spørgsmål

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : bjani

Dato : 10-10-03 19:40

Tak for svaret CLAN.