/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
læse videre til hvad????
Fra : Melander
Vist : 758 gange
500 point
Dato : 23-09-03 21:00

Hejsa..

Jeg overvejer kraftigt om ikke jeg skulle læse videre til noget andet, da jeg er kørt lid surt i mit nuværende erhverv..

Men jeg kan ikke rigtigt komme på noget, så hvis der er nogle der har nogle ideer til hvad jeg kunne studere/læse til, ville det være lækkert, og vælger jeg en af de foreslået emner, får bagmanden/damen 1000 point( hvad man så kan bruge det til, men de skal jo bruges)

Jeg 30 år, og faglært Maskinsnedker, ligeledes udddannet som tillidsrepræsentant og sikkerhedsrepræsentant( fungere som sådan i øjeblikket)
Jeg har også læst et enkelt Merkonomfag "virksomhedsøkonomi"

Jeg vil ikke skrive hvad jeg er intereseret i, for så får jeg nok ikke så mange svar, og jeg vil kun have seriøse kommentarer, alt andet vil ikke engang blive besvaret.

Ps. jeg logger af nu, og kommer først i morgen igen...

Hilsen Melander

Kommentar
Fra : lunapalm

Dato : 23-09-03 21:25

hvad med ejendomsmægler. Du kan fortsætte med dine merkonomfag og så se... Der er mange muligheder med dem. De har jo også kendskab til den branche du arbejder indenfor. Ved ikke om du slet ikke gider den mere men du kan jo eventuelt fortsætte indenfor denne og læse videre med det som baggund.... Noget eksport, salg etc...

Kommentar
Fra : lunapalm

Dato : 23-09-03 21:27

skal stå du har jo også kendskab til branchen

Kommentar
Fra : rvh

Dato : 23-09-03 22:12

du kan da også læse til bygningsingniør

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-03 22:13

Som jeg læser dit indlæg, har du jo allerede valgt (I alt fald skriver du "hvad jeg har lyst til"). Og det er nok den primære poiinte: Hvis du allerede har en uddannelse, som du er lidt træt af, så skal du sørge for, at den næste for alt i verden er interessant - og derfor skal du primært vælge med hjertet - hvad har du virkelig lyst til. Det hjælper jo ikke meget at anbefale dig en masse tekniske fag, hvis du i virkeligheden hellere vil være pædagog og slå dine "snedkerfolder" i et værksted med 8 støjende børn !!

Men skal jeg anbefale noget må det være ingeniør, som jo er en ret naturlig overbygning på faglige fag. I dit tilfælde kunne bygningsingeniør måske være den naturlige, men omvendt - interesserer du dig for virksomhedsøkonomi og ledelse, vil P-ingeniør måske være den rigtige for dig. Fordelen ved ingeniørfagene generelt er, at de er relativt brede, sådan at du har mange muligheder bagefter (andre type fag, stillinger, niveau i organisationen) - og fra egen erfaring, er det faktisk mange gange nogle fede jobs.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-09-03 23:53

Hej Melander

Da jeg først læste dit indslag, tænkte jeg på faglærer på en Teknisk skole, men ved nærmere eftertanke så kan du sagtens skifte branche uden, at læse videre.... Du kunne blive leder af et kommunalt aktiverings projekt Det er et givende og udfordrende job, hvor du kan bruge alle dine færdigheder men som alligevel ligger langt fra dit nuværende arbejde.

// Toupie

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 24-09-03 09:08

Hej Melander

Jeg vil anbefale dig at læse til bygnings KONSTRUKTØR - det er bare VIIILDT spændende. Og der kan man jo arbejde mange steder - arkitekter - div. tegnestuer - ingeniør-firmaer - forsikringsselskaber (vurdere skader på huse) - banker (vurdere huse) - nogle ejendomsmæglere har også kontruktører ansat. Man kunne med denne uddannelse også blive ansat som byggesagsbehandler hos teknisk forvaltning - boliginspektør hos div. boligselskaber - blive bygningsvedligeholder hos større steder (såsom universiteter, skoler etc.)

Ja listen er lang når man er bygnings konstruktør og jeg kan bare fortælle dig at det er interessant.

Held og lykke.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-03 09:14

Hej Melander
Vi bør ikke råde, men måske komme med forslag - nej ikke engang det!
Du skriver, at du er løbet træt i din nuværende stilling... det sker nok for os alle. Spørgsmålet er nok, hvor dybt det bunder, og hvor meget du vil satse. Under alle omstændigheder så er det KUN dit eget indre, der kan fortælle dig, hvad du skal, og hvad du har lyst til, men tyg lidt på det, giv det lidt tid... før du springer ud på det dybe vand. Spontane handlinger ender som regel i noget uovervejet... og så sidder du måske i samme situation om 1-2-3... års tid.

Det var så bare lige mit lille in-put

Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-09-03 09:17

NB: Og så gør det, det jo ikke lettere, at man har en fam. at skulle tage hensyn til (hvis man har det). De bør også tages med på råd... ellers kan det let revne.

Kommentar
Fra : fablechild

Dato : 24-09-03 12:39

Ja jeg kan se at andre tænker som jeg. Ingeniør er nok det mest nærliggende jeg kan forestille mig.
Jeg er selv uddannet optiker og kørte træt i det. Jeg valgte at læse til ingeniør. Det er hårdt og ikke altid spændende i starten men når du selv kan vælge fag er der næsten uendelige emner at specialisere sig indenfor. Jeg startede på elektro linie men er endt med at specialisere mig indenfor den medicinske verden, så der kan du bare se
Uanset hvad du gør så held og lykke med det.
ps. Selv en ny uddannelse behøver ikke at betyde at det er det du skal resten af dit liv

V.h Ben

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-11-03 13:11

Melander:

Hmm...........hvad blev det til med at læse videre??? .....eller har du droppet dine planer, og nyder dit arbejde igen

.......ville nu være ganske rart med en tilbagemelding

// Toupie

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-11-03 15:35

nope toupie

jeg leder stadig efter det der fanger helt vildt, for hvis jeg finder hvad jeg søger, starter jeg først på en ny uddannelse til januar..

god weekend alle Melander

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-11-03 16:08

Melander

Der er godtnok ikke længe til januar, hvis det er 2004 du mener ........så du har travlt

...........men tak for tilbagemeldingen og god weekend til dig også

// Toupie

Accepteret svar
Fra : mulleni

Modtaget 500 point
Dato : 12-11-03 11:32

Jeg ved det er sendt.. men det jeg tænker på er om det kan være noget med en uddanelse der er lidt mere bred, berøre flere overflader, for tilsidt at vælge den egentlige retning, men jeg tror også det er vigtig at den ikke bliver forlang (uddanelsen) I dette tilfælde, efter som du skriver du interresere dig for økonomi om FINANSØKONOM ikke kunne være noget, en kort 2 års uddannelse med indlagt 3 mdr. praktik, i én eller anden finansiel virksomhed som du selv finder..

MVH MULLENI

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 18-12-03 23:37

Tak for svaret mulleni.
         finansøkonom, hmmm lyder godt ikke....jeg kigge på det..god jul