/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computeren slukker bare midt i et spil
Fra : BoSchultz
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 23-09-03 11:17

Jeg har Windows Xp. Men hver gang jeg spiller flightsim. eller Fifafodbold så slukker computeren på sekundet og starter af sig selv op igen på ny. Jeg har scannet for virus og der er tilsyneladende ingen..
Hvad kan være problemet?
venlig hilsen
Bo

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-09-03 11:21

Prøv nu liger Stinger her
http://vil.nai.com/vil/stinger
det kunne jo meget vel være at din virusscanner ikke fungerede korrekt. Det ses ikke altid. Tyder på msblast-virus.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-03 23:36

Nej det tyder overhoved ikke på msblast, den ville i det mindste give dig en varning! Jeg tror mere på at spillene ikke er XP compartible! Prøv at højre kilkke på (genvejen) til spillet og kompartibilitet! Sæt den til win 98 eller win2000!. Det er i alle tilfælde ikke blaster hvis fejlen kun kommer under kørsel af de spil du nævner!

Accepteret svar
Fra : anders_bak

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-03 20:20

Har selv oplevet oplevet problemet med andre spil, forklaringen var enkel: overophedet processor. Jeg smed en kraftirege cpu køler i, og vupti Alt kørte perfekt...... Ved selvfølig ikke om det er dit problem, men det er da værd at tjekke.

Kommentar
Fra : banditten2002

Dato : 29-10-03 21:59

Har du prøvet at se om der er en opdateret driver til dit grafikkort, det kunne også være der at den hang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 22:08

Gider du gå ind under kontrolpanel >> System >>avanceret >> ned til Start og genoprettelse indstillinger >> og så fjern flueben i Genstart automatisk! Så genstarter du PC og går ind på et af de spil du nævnte. Så kommer der muligvis en blå skærm op med en fejlmeddelse som du så sender her ind.

Godkendelse af svar
Fra : BoSchultz

Dato : 30-10-03 07:38

Tak for svaret anders_bak.
Det var lige præcis problemet. Jeg har skiftet køler til CPU'en og det hjalp, tak for svaret