/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Quicktime streaming (Darwin server) over~
Fra : trd_johnnyb
Vist : 436 gange
150 point
Dato : 30-01-02 20:19

Jeg har en server konfigureret med NT 4.0 Server, og IIS på port 80. Denne har adressen 192.168.1.3 som foreskrevet fra TDC.

På denne server ligger også Darwin Streaming Server, der er en Quicktime server der kører på RTSP protokollen. Denne har på samme maskine adressen 192.168.1.11. På det interne net fungerer streamingen fint, men udefra, dvs. gennem routeren er der ikke hul til streaming serveren. Skyldes dette er problem med NAT? Eller understøttes RTSP slet ikke?

Eller et helt andet forslag til at få Quicktime streaming gennem en Pro@ccess?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 21:22

On Wed, 30 Jan 2002 19:19:18 GMT, trd_johnnyb wrote:
> Jeg har en server konfigureret med NT 4.0 Server, og IIS på port 80.
> Denne har adressen 192.168.1.3 som foreskrevet fra TDC.
>
> På denne server ligger også Darwin Streaming Server, der er en Quicktime
> server der kører på RTSP protokollen. Denne har på samme maskine
> adressen 192.168.1.11. På det interne net fungerer streamingen fint, men
> udefra, dvs. gennem routeren er der ikke hul til streaming serveren.
> Skyldes dette er problem med NAT? Eller understøttes RTSP slet ikke?

Det kan meget vel være NAT.

> Eller et helt andet forslag til at få Quicktime streaming gennem en
> Pro@ccess?

Er det en af de nye med Ethernet, så prøv at sætte din server
direkte til ADSL modem'et, og konfigurer det med de adresser der
står i dit kundebrev.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 30-01-02 22:19

Hej

Prøv at kikke denne side igennem,--måske kan den hjælpe dig
http://www.jth.net/proaccess/program.html

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 31-01-02 10:36

Hmmmm den side bekræftede lidt hvad jeg frygtede.
Streaming serveren kører på port 7070 & 554, og som jeg frygtede og netop fik bekræftet af en TDC gut, så bliver indkommen trafik til disse porte filtreret fra. Han var meget hjælpsom, jeg skulle bare betale ved kasse 1 så skulle det blive ordnet!!! Hmmmmm

Det er bare det at der er tale om et mindre firma, og jeg eksperimenterer en del med lign. programmer, så måske er der andre porte jeg skal bruge om en uge... Nogle forslag? Er eneste løsning af få lavet "åben" konfiguration? Kan man selv gøre det? Og hvad siger TDC til supporten så???

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 07-07-02 21:43

Hmmmm lidt for billig måde at tjene point på er det ikk???

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 150 point
Dato : 09-07-02 14:26

Hej Johny,

prøv at ændre din lokale IP adresse til 192.168.1.2, (det ka' godt være at de foreskriver det fra TDC at den ska' bruge 192.168.1.3)

men offest af en eller anden mystisk årsag, er al Server ting der skal publiceres ude på nettet fra ens Hjemme computer, igennem ip 192.168.1.2, Idet at ens Gateway er 192.168.1.1, (jeg ved ikke om det er pga. et hiarki eller hvad det skyldes)

samt hvis det er muligt, at flytte Darwin Streaming Server, over på denne PC, der kommer til at kører med ip 192.168.1.2

desuden skal der linkes til din Globale IP nummer, som du ka' få at vide her http://www.myip.dk

ang. dine porte ka' du bruge programmet "Portdetective" som du ka' downloade her -->
http://www.portdetective.com
det er et freeware program...

det sku' være muligt at køre RTSP selv om man har proaccess...

håber det ka' bruges... ellers må du lige sige til...

mvh.

Strarup