/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm i Win2k under installation.
Fra : EazyOne
Vist : 577 gange
200 point
Dato : 22-09-03 21:21

Hej alle i halvnørder..

Jeg har problemer med at inst win2k. På et tidspunkt stopper installationen simpelthen med en blå skærm og hvor den skriver noget i stil med: "The ACPI BIOS in this system is not fully compliant with the ACPI specification..........bla bla"
Jeg har forsøgt med 2 forskellige HDDs(begge IBM 10GB), samt med både en dansk og en engelsk udg. af Win2k.
Er der noget i min BIOS der er indstillet helt forkert?.. Hvad gør jeg forkert?.. Jeg har aldrig haft probs med Win2k før..

På forhånd tak
EazyOne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-09-03 21:27

Hvis der er "rod" i din bios kunne du evt. nulstille den. Men det kræver jo at du har cd'en der hører til. Dog kan du som regel installere med bios fabriksindstillingen.
Emesen.

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 22-09-03 21:38

Har haft batteriet ude og "kortsluttet" så den BURDE vel være clean?..
Jeg har originalCDen men det burde vel ikke være nødv. da jeg har nulstillet BIOS?..

hmm.. prøver lige og ser hvad der sker!.. BRB

/EazyOne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-09-03 21:43

Batteri ud og kortslutte er noget af en skrap sag, det var nok bedre hvis du kunne finde jumperen der nulstiller. Men ok det kan man da, og nu bør du kunne indstallere w2k.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 22-09-03 21:46
Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 22-09-03 22:22

Emesen> Det er egentlig det samme.. mit bundkort (TUV4X) har ikke den jumper, men derimod 2 loddepunkter man skal kortslutte!.

dk>Det link beskriver PRÆCIS mit problem!.. (og den pågældende parameter er: (0x00010003, Parameter2, Parameter3, Parameter4):
A device is present in the system for which there is no entry in the IRQ routing table.) Hvad det end vil sige.. men jeg er i fuld gang med inst. igen..
Jeg holder jer informeret.....

/EazyOne

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 22-09-03 22:52

Woohoo.. tror det funger nu!..
dk> dit link beskriver at man kan taste F7 hvor windows skriver man skal taste F6 (Hvem faen ku gætte det?)
Nu er jeg ihvertfald kommet igennem det sted hvor filmen har knækket de andre (42331) gange!..

Godkendelse af svar
Fra : EazyOne

Dato : 22-09-03 22:54

Tak for svaret dk.
Og oxo tak til Emesen, for forsøget!.

Hilsen
EazyOne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-09-03 23:25

ikke undeligt man bliver forvirret engang imellem

samme fejl er beskrevet her til XP.......
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314830