/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Compaq Presario 5000 (Lidt over 2 år)
Fra : ppk
Vist : 404 gange
250 point
Dato : 22-09-03 18:01

Hej

Jeg har lige været ude hos en ven og skulle have hans maskine ominstalleret på grund af en masse fejlmeldinger.

Så for at være sikker på at alt var blevet fjernet, bootede jeg op på en diskette og kørte FDISK og bag efter FORMATEREDE jeg drevet.

Herefter indsætter jeg den medfølgende CD recovery som efter min menig burde geninstallere maskinén som den var fra NY.

Men der kommer bare et rødt skærmbillede som der står FEJL VED INDLÆSNING AF CDÈN og KONTAKT COMPAQ TEKNISK SUPPORT.

Derefter prøvede jeg at installere min egen Windows Me og det kunne jeg godt få lov til, men den kunne så ikke finde modemet på COM 1 jeg havde da også lagt mærke til at den tidliger havde modemet på COM 3 denne com port kunne jeg så ikke ændre til.

Så nu er harddisken igen formateret og altså uden noget som helst, og Recovery cdèn har han haft med ned i butikken for at høre om der var fejl på den, men den skulle indeholde det hele.

Jeg har så haft den i min egen maskine for at se hvad der egentlig var på den og der ligger kun 2 BIN filer som fylder 1.43 MB så vidt jeg husker.

Så det lange med det korte, hvad skal jeg gøre for at få hans maskine genoplivet igen ??????

Håber at mit spørgsmål er til at forstå..

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 260 point
Dato : 22-09-03 18:22

Hej ppk

har selv en Qompaq, der er 3 år gammel. Qompaq gør det, når man skal geninstallere at CD'en kun styre genistalleringen, så da du formaterede hardisken, røg de data du skulle brug.

Du skal ringe til Qompaq og få dem til at sende en ny CD, med hele sytemet på. De gør det for at folk ikke skal få fingrene i deres OEM-version af windows uden at betale.

Den måde Qompaq gør der her på er lidt irreterende, for hvis folk vil snyde så gør de det. Jeg har selv haft mange problemer med min Qompaq-pc'er, men det har hjulpet efter jeg installerede Windows-XP.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 22-09-03 18:27

Kan du ikke hente installationsfilerne på deres hemside, det har jag gjort på mina compaq som jag har haft.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 22-09-03 18:43

Det var faktisk en god idé bobbels kom med.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-09-03 22:42

Hej igen

Jeg har fundet ud af at der skal findes et D drev på maskinen, og det er dette der er forsvundet da jeg kørte FDISK og derefter FORMAT.

Så har jeg læst noget om QUICK RESTORE program, er det som udgør den installation som skulle ligge på D drevet ?

Og hvordan får man i givet fald fat i den igen ?

Jeg har surfet rundt på Compaq`s hjemmeside for at se om det skulle være muligt at downloade den her, men kunne ikke finde den.

Er der nogen der har et tips til hvordan jeg får startet maskinen igen ???????

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : x13

Dato : 25-09-03 16:31

hejsa
prøv med xp-pro da den næsten altid finder det som skal bruges ellers er der kun en vej og det er at skifte det moden ud eller ringe til compaq og sprøge efter en cd eller hvordan du skal gøre (men det er IKKE biligt hvis de skal have den ind)
hilsen
x13

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 09-10-03 20:10

Tak for svaret CiberAmigo.

Jeg ringede til Compaq og fik fat i en flink ung mand som sendte mig 2 stk. Quick Restore cdèr.

De var ganske GRATIS, jeg skulle bare oplyse serienummeret på maskinen.
(de kom endda fra England)

Og vupti genoprettede den hele maskinen, og lavede D: partioneringen, således at man en anden gang kan nøjes med at bruge recovery cdèn når noget går galt.

Hilsen Preben