/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Tørforder til ben.
Fra : sabrina
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 30-01-02 19:25

Hej NG.

Jeg har mange gange læst i denne NG at nogle som aktiveringstip foreslår et ben med opblødt tørkost inden i og når man har stoppet det godt sammen, kommer man det i fryseren og så får hunden det tilsidst - selvfølgelig

Mit spørgsmål går ud på om alt slags tørkost kan tåle at fryses og nærmest tøes op igen? Jeg tænker på om det foder jeg fodre med - Nutro Puppy Large Breed - indeholder nogle ingredienser som ikke kan tåle at blive frosset - da de så måske bliver dårlige, eller noget andet.

VH

Sabrina

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-02 19:39

Hej sabrina

Jeg faldt lige over denne beskrivelse af Nutro :
"Nutro indeholder mere kød pr. 100 gr. end de fleste af deres de konkurrerende produkter på markedet i samme kvalitet, og de bruger ikke kunstige tilsætningsstoffer. Der konserveres med vitamin C & E . Nyreforskning viser, at hunde af store racer ikke må vokse for hurtigt, derfor er det vigtigt at man bruger Large Breed som indeholder en kontrolleret vækstformular, som sørger for at opretholde en afbalanceret opvækst. Glucosamine & Chondroitin er tilført for sikre sunde led & ledbånd.

Hvis jeg var dig,--så ville jeg henvende mig der hvor jeg køber foderet, de må kunne oplyse om det kan fryses,--uden at tage skade.
Eller du kunne tage kontakt til Nutro : http://www.nutro.dk/
Måske har de også en god ide til hvad der måtte være bedst at anvende i benet.

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : sabrina

Dato : 30-01-02 19:50

Tak for svaret vestergade.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 20:10

Jeg prøvede engang med noget dåsemad ind i sådan et ben og så i fryseren ,
det blev noget ullækkert noget ud af det ,

Siden har jeg læst at det slider ret meget på hundens tænder at ligge og
gnave i sådan et kalkben , og jeg syntes også at det lyder ret ubehageligt
når der bliver gnavet i det , selvom dyrehandlen siger at de ikke tager
skade af det ,men det er jo også dem der sælger dem !?
Jeg tænker bare at fra naturens side tygger/gnaver de jo ikke i noget der er
så hårdt !?

jeg har også fodret med Nutro Puppy Large Breed med et godt resultat
,men hvis du virkelig vil vide om det kan tåle frost så er jeg ret sikker
på at du kan maile til Nutro i usa. det mener jeg at der stod noget om på
deres hjemmeside.

sabrina <sabrina.news@kandu.dk> wrote in message
news:iLW58.3402$m6.310789@news000.worldonline.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har mange gange læst i denne NG at nogle som aktiveringstip foreslår
> et ben med opblødt tørkost inden i og når man har stoppet det godt
> sammen, kommer man det i fryseren og så får hunden det tilsidst -
> selvfølgelig
>
> Mit spørgsmål går ud på om alt slags tørkost kan tåle at fryses og
> nærmest tøes op igen? Jeg tænker på om det foder jeg fodre med - Nutro
> Puppy Large Breed - indeholder nogle ingredienser som ikke kan tåle at
> blive frosset - da de så måske bliver dårlige, eller noget andet.
>
> VH
>
> Sabrina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 20:19

på denne side kan du maile nutro og sikkert få et svar
http://www.nutroproducts.com/indexdog.html

sabrina <sabrina.news@kandu.dk> wrote in message
news:iLW58.3402$m6.310789@news000.worldonline.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har mange gange læst i denne NG at nogle som aktiveringstip foreslår
> et ben med opblødt tørkost inden i og når man har stoppet det godt
> sammen, kommer man det i fryseren og så får hunden det tilsidst -
> selvfølgelig
>
> Mit spørgsmål går ud på om alt slags tørkost kan tåle at fryses og
> nærmest tøes op igen? Jeg tænker på om det foder jeg fodre med - Nutro
> Puppy Large Breed - indeholder nogle ingredienser som ikke kan tåle at
> blive frosset - da de så måske bliver dårlige, eller noget andet.
>
> VH
>
> Sabrina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 20:25

Ellers er det en god ide at stoppe leverpostej ind i benet. Det kan sagtens
fryses.
Hilsen Birgit

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 20:29

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iLW58.3402$m6.310789@news000.worldonline.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har mange gange læst i denne NG at nogle som aktiveringstip
foreslår
> et ben med opblødt tørkost inden i og når man har stoppet det godt
> sammen, kommer man det i fryseren og så får hunden det tilsidst -
> selvfølgelig

Dit spørgsmål kan jeg ikke svare på men jeg kunne ikke forestille mig
det var sundt for en hundemave at få frossen kold mad og da endnu
mindre for en hvalpemave .. men jeg har altid gjort det ved mine hunde
at jeg har smurt smøreost (eller man kan bruge leverpostej hvis man
ikke har allergihund(e)) i et hult kalkben eller fylder benet op med
smøreost og tørfoder blandet sammen .. og så behøver man ikke give sin
hund frosne ting .. mvh Ami ..

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 31-01-02 08:09

HEj NG.

Tak for svarene.
Grunden til jeg ville give ham frossen tørfoder i kalkben, var at jeg læste inde på www.netdyredoktor.dk - hvilket jeg regner som en særdeles god side - at dette var en utrolig god aktivering. Ikke-frosen leverpostej/smøreost er da alt for let for hunden at få ud igen - ikke?

VH

Sabrina