/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
download film
Fra : janinna
Vist : 378 gange
200 point
Dato : 22-09-03 14:20

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes et program hvor man kan lave downloaded film om til dvd format og hvis hvad det hedder og hvor man kan få det

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 22-09-03 14:30

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. Først er filmen komprimeret temmelig voldsomt fra noget der ligner 4-6 Gb pr. time til kun 700 Mb. Det er ikke realístisk at gå den anden vej, uden et meget stort tab på kvalitetssiden ...

Det mange gør for at bruge filmen i en dvd-afspiller er at konvertere filmen til SVCD, som de fleste dvd-afspillere klarer fint idag.

Køb Nero 6, den kan konvertere mellem mange formater

/Kenneth

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 210 point
Dato : 22-09-03 14:33

Hej Janinna

På siden DVDhelp: http://www.dvdrhelp.com/
Kan du finde alt hvad hjertet begærer inden for film og filmredigering.

Helt præcist er der på denne side guide til alle konverteringer: http://www.dvdrhelp.com/convert#10
Der er nemlig forskel på om du skal konvertere fra AVI til DVD-MPG2 eller fra Supervcd-mpg2 til DVD-MPG2 eller noget helt tredje, men på denne side er der guider til dem alle.

Med hensyn til de programmer du skal benytte til konverteringen er programmer som Virtualdub og TMPGEnc, specielt gode. Dem og mange flere kan du finde her: http://www.dvdrhelp.com/tools

God fornøjelse
Srhansen

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-09-03 14:33

jeg tror at du mener vcd eller svcd. prøv at kigge på www.dvdrip.dk

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-09-03 14:39

Det er som regel ikke interessant at konvertere den vej, da kvaliteten af downloadede film er for ringe.

Jeg må formode at du spørger, fordi du gerne vil kunne afspille downloadede film i din DVD afspiller?

Din DVD afspiller kan læse VCD og SVCD formater, så måske du kan konvertere fra DivX/AVI eller lign. til VCD formatet, og den vej kunne afspille dine downloadede film i DVD afspilleren.

mvh. Per

P.S. jeg går ud fra at der er tale om familie film, reklamer eller lignende, da det jo er ulovligt at kopiere og konvertere musik og video, hvor du ikke har film skaberens eller som det også hedder: ophavsretsmandens tilladelse til at bearbejde eller kopiere værket.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 19:18

Hej janinna,

fik du et svar på dit spørgsmål?

mvh. Per

Kommentar
Fra : bemme

Dato : 28-09-03 00:55

Hej janinna
du kan bruge pinnacle studio 8 til at lave dine film om til dvd. du kan også lave vhs film om på denne måde

mvh. bemme

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 12-01-06 11:10

Tak for svaret srhansen.