/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
lav med efter blodtype
Fra : delfin
Vist : 1088 gange
20 point
Dato : 30-01-02 18:45

Jeg kunne godt tænke mig en opskrift på brød til blodtype B.
Delfin

Accepteret svar
Fra : guffy

Modtaget 30 point
Dato : 30-01-02 19:54

Du skal hvis du tror på denne type kur ungåp gluten og hvede så det vil sige at du må spise brød lavet af byg havre og rug =rugbrød :)

Type B - bør få i seg fet fisk

Når folkeslag og kulturer blandes sammen dukker type-B opp. B er balansert og klarer en bred diet.
B-typen kan oftest stå imot de vanligste moderne sykdommer; hjertesykdommer og kreft. De har derimot lettere for å få eksotiske sykdomer sånn som reumatisme, lupus og kronisk trøtthetssyndrom. For B-typen er den største risken i vektøkning mais, hveteprodukter, linser, nøtter og sesamfrø. B likner O i sitt forhold til gluten. Kroppen har problem med og bryte ned det og lagrer det som fett. Meieriprodukter passer type B bra.
Styrke:
Sterkt immunforsvar, tillpasser seg lett til omstillninger i mat og miljø.
Svakhet:
Ingen svagheter, men ubalanse årsaker en forsvakning av immunforsvaret.
Medisinske risker:
Diabetes, kroniskt trøtthetssyndrom, lupus, reumatisme.
Mat for å gå ned i vekt;
Kjøtt - øker emneomsettningen.
Fisk - spesiellt fet fisk fra kalde vatten, som makrell og, laks .
Meieriprodukter - B er den eneste blodgruppen som kan spise alle sorters meieriprodukter, det er rent av bra for dem.
Grønnsaker - en viktig del av dietten.
Frukt
Olivenolje.
Lever
Undvik:
Skalldyr
Gluten fra hvete - er vanskelig og forbrenne
Nøtter
Tillskudd:
Magnesium, lecithin
Mosjon:
Fysiskt og mentalt balanserte sporter som: sykkling, tennis, sivømming, klattring.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 30-01-02 19:55

Hej

Jeg kan ikke lige lade være med give dig dette Link: http://www.ask-alex.dk/reader/aa_view.html?ID=6012

Ellers --desværre , jeg har ikke en opskrift på brød til blodtype B.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 30-01-02 19:58

Hej glemte opskriften på Fiberrig og fedtfattig Rugbrød
--------------------------------------------------------------------------------
8 dl. koldt vand
1 spsk brun farin eller sukker ( Sødemiddel )
1 spsk. salt
25 gr. gær
150 gr. hvedeklid
750 gr. rugmel
250 gr. hvedemel. (kan ikke undværes desværre)

Godkendelse af svar
Fra : delfin

Dato : 30-01-02 20:47

Mangler blot hvor lang tid det skal bage.
Delfin

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 30-01-02 20:59

Ok her er resten af opskriften beklager :)

Gæren røres ud i det kolde vand, sammen med farin eller Sødemiddel
og salt, klid tilsættes og røres rundt, rugmel tilsættes og røres rundt
til sidst tilsættes hvedemelet.
Brødet æltes og kommes i en smurt form, hvis det ikke er en slip let form
Dejen hæver i køleskab i 4 - 24 timer. Bages ved 200 gr. i 1½ time, bage
tiden kan variere fra ovn til ovn. Tag brødet ud af ovnen, pak det ind i et
vådt viskestykke og put det i en plastikpose, indtil det er koldt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 10:12

On Wed, 30 Jan 2002 17:44:39 GMT, "delfin" <delfin.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig en opskrift på brød til blodtype B.

Det giver ikke mening. Der er ingen fysiologisk sammenhæng
overhovedet mellem ernæringsbehov og blodtype. Eller misforstår jeg
dit spørgsmål?

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 07:14

"delfin" <delfin.news@kandu.dk> wrote in message
news:g9W58.3383$m6.309016@news000.worldonline.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig en opskrift på brød til blodtype B.
> Delfin

Disse bøger er rent svindel - du kan lige så godt lave mad efter dit
skonummer.
Læs evt. artikel i forrige nummer af Helse.

Leo Havmøller.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 14:05

Kan man finde ud af hvilken blodtype man har uden at skal til lægen?
Jeg har nemlig nålefobi!
VH LKP

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 08:29

Hej Lisbeth
"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
news:a55fmt$off$1@sunsite.dk...
> Kan man finde ud af hvilken blodtype man har uden at skal til
lægen?
> Jeg har nemlig nålefobi!

Uha den var værre, for uanset om du går til lægen eller køber en
selvtester, skal der prikkes et hul for at få noget blod ud - men
det er kun et mini hul i en finger. der skal bruges 4 dråber blod.
Du kan selvfølgelig også bare købe sådan en selvtester, og have
den liggende og håbe på at du husker den, engang du "alligevel"
kommer til at skære dig i en finger ;)
> VH LKP

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 15:39

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
news:a55fmt$off$1@sunsite.dk...

> Kan man finde ud af hvilken blodtype man har uden at skal til lægen?
> Jeg har nemlig nålefobi!

Jeg kender en kvinde, der fik testet sin blodtype og siden gik i gang med at
leve efter blodtypediæten. Hun fik det strålende og var vildt begejstret!!!!
Anbefalede kuren til alle i omgangskredsen.

På et tidspunkt gjorde hendes søster hende så opmærksom på, at hun umuligt
kunne have den blodtype hun levede efter... så ville hendes forældre i hvert
fald være nogle andre, end de begge troede.

Hun henvendte sig til klinikken, der havde taget testen. De lavede den om.
Og det viste sig, at første test var forkert.......

Så hvad med bare at prøve en af diæterne og se, hvad der sker. Måske får du
det stråelende! Vælg den, du synes ser ud til at passe bedst til din lyst og
dine smagsløg *S*

Mvh. Lisbeth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 05:47

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> wrote in message
news:a55fmt$off$1@sunsite.dk...
> Kan man finde ud af hvilken blodtype man har uden at skal til lægen?
> Jeg har nemlig nålefobi!
> VH LKP
>
Hej Lisbeth

Din læge har måske allerede den oplysning i sine kartoteker?
Her i byen kan man få blodtypetestsæt i Helsekosten.

Hilsen Erna

Kommentar
Fra : akua

Dato : 13-12-03 21:46

Hey alle.
Jeg har prøvet som en gal at finde noget info på nettet om Ibi Støving. Hun har skrevet en bog om emnet men jeg har også hørt at man kan komme til et personligt møde med hende og få lagt en diæt-plan....er der nogle af jer der skulle ligge inde med en adresse eller andet info om dette ??
Akua.