/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Et objekt var ventet i linie ....
Fra : Busken
Vist : 929 gange
100 point
Dato : 22-09-03 12:32

Et objekt var ventet?

Jeg får ofte denne besked, i dag også på en større e-business side på dankort-betalingssiden, hvor jeg i øvrigt før har handlet med held. Normalt har jeg regnet med, at det var dårligt programmerede sider, og som regel kan jeg bare "hoppe videre".

Jeg kører Windows XP med Microsoft VM som java-fortolker - da jeg fik XP prøvede jeg først med Java fra Sun, men det gik helt galt - flere sider, bl.a. min bank kunne slet ikke køre, så jeg vil helst ikke af med VM.

Prøv f.eks. dette link: www.biletklanen.dk
- her får jeg: et objekt var ventet i linie 1914.

Hilsen Busken

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-03 14:57

Virker på min XP! Har du kørt windows update! Det kan osse være du ikke helt har afinstaleret Sun Java?

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 22-09-03 15:28

Ja, jeg har installeret alle foreslåede opdateringer - også Service Pack.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 22-09-03 15:44

Nu har jeg downloadet servicepack til internet explorer 6,0 - men det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-03 23:24

måske er dine sikkerheds indstillinger i browseren for høje? Eller du kører måske norton eller lignende programmer , der kan overvåge scripts? Så kan der vel osse være tale om en firewall indstilling? Har du en popup killer i gang?

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 23-09-03 12:10

Når jeg vælger deaktiver scriptfejlfinding kan jeg undgå "Alertboxen", men der kommer så en besked i nederste venstre hjørne: med siden bliver vist, men med fejl på siden (gul advarselstavele).

Er I sikker på I ikke også får den besked ved f.eks. www.biletklanen.dk

popup-killer - nej, firewall - ja, norton - nej, sikkerhedsindstillinger er brugerdefinerede (men hvis det var problemet, burde der vel komme en sikkerhedsadvarsel - ikke en fejl.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 23-09-03 12:26

Nå, men i dag kunne jeg godt betale med dankort på siden og der stod en meddelelse om at der havde været fejl i dankortbetalingen i går - så der var det da ikke min java-fortolker, der var noget galt med, men det rokker ikke ved at der stadig er mange sider, der melder omtalte fejl.

Jeg har fundet følgende link, der synes at forklare fænomenet:
http://www.lynkursus.dk/aha/java/tips.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-03 23:22

Næ kan stadigvæk gå ind på siden uden fejl!