/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
No-nonsense VHS videomaskine ?
Fra : mploug
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 21-09-03 22:36

Hej brugere af kandu.dk

Jeg vil på et tidspunkt købe en VHS videomaskine.
Jeg ved godt, at tiden er til DVD, men jeg har besluttet,
at det skal være en VHS videomaskine.

Mit spørgsmål er nu, hvilken videomaskine skal jeg købe ?
Jeg har besluttet, at den max. må koste 1500 kr.

Jeg har følgende krav til maskinen:

- God kvalitet
- Stereo
- Long play
- Gerne Phono udgange
- Gerne 4 + 2 hoveder

Jeg har bl.a. kigget på følgende maskiner:

Sony SLV-SE630

JVC HR-V600

Panasonic NV-HV55

Hvad siger I ?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Martin

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-03 22:41

Har faktisk postet denne tidligere i din første forespørgsel...

Tja.. kender ikke så meget til Sony. Jeg har selv tidligere haft en Panasonic (større model). Stort set alle anbefalede mig den, og den havde også et rigtigt godt billede. Til gengæld gik den alt for hurtigt i stykker (båndene begyndte af og til at hænge (sidde fast). Første gang blev det lavet på garanti, men næste gang måtte jeg selv betale, og det var så forholdsvis dyrt, at jeg valgte at købe en ny VHS. På samme tidspunkt havde min svigerinde nøjagtigt samme model og nøjagtigt samme problemer - så jeg hoppede definitivt fra Panasonic.

Jeg købte så en Super VHS (mest pga. videokamera). Valget blev JVC - reelt fordi det var et rigtigt godt tilbud. Og det har jeg absolut ikke fortrudt. Jeg har senere købt den lille model, som du nævner til min knægt, og den har også fungeret upåklageligt. Jeg vil derfor umiddelbart godt anbefale JVC.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-09-03 08:28

Se dit andet spørgsmål

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-09-03 10:01
Kommentar
Fra : mploug

Dato : 22-09-03 11:58

Føtex har i denne uge tilbud på en JVC HR-V500 til 1000 kr.
Er det et godt tilbud ?

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-09-03 12:12

http://dk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/vcrs/155112/prices

Det er såmænd en almindelig slagvare.

Overvej S-VHS'en, hvis du optager fra digital parabol, digital kamera eller dvd er forbedringen klart til at få øje på. Samtidig kan den stadig optage og afspille som alm VHS, så den er al-round om man så må sige. Du kan bare bruge almindelige skrammel-bånd til de daglige soap's og købe de gode S-VHS'er til f. eks. fede film og koncerter på parabolen. Du kan også forsøge dig frem som angive i det andet link med at "tune" et almindelig VHS-bånd til et S-VHS bånd - om det duer rigtig godt, kan kun en test vise.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 24-09-03 23:37

Hej

Jeg har netop købt en JVC HR-V600E til 1300 kr.

Mange tak for hjælpen.

Jeg vil gerne give points til Erling, så Erling - send
et svar, hvis du vil have points.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 11:55

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 30-09-03 13:15

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 30-09-03 13:25

Til 3773

Jeg har klikket på "Accepter som svar" over erling_Is indlæg.
Efterfølgende har jeg vurderet hans svar og klikket på "Godkend som svar".
Er svaret så ikke accepteret ?

Hilsen Martin