/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
No-nonsens VHS videomaskine ?
Fra : mploug
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 21-09-03 22:11

Hej brugere af kandu.dk

Jeg vil på et tidspunkt købe en VHS videomaskine.
Jeg ved godt, at tiden er til DVD, men jeg har besluttet,
at det skal være en VHS videomaskine.

Mit spørgsmål er nu, hvilken videomaskine skal jeg købe ?
Jeg har besluttet, at den max. må koste 1500 kr.

Jeg har følgende krav til maskinen:

- God kvalitet
- Stereo
- Long play
- Gerne Phono udgange
- Gerne 4 + 2 hoveder

Jeg har bl.a. kigget på følgende maskiner:

Sony SLV-SE630

JVC HR-V600

Panasonic NV-HV55

Hvad siger I ?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Martin

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-03 22:26

Tja.. kender ikke så meget til Sony. Jeg har selv tidligere haft en Panasonic (større model). Stort set alle anbefalede mig den, og den havde også et rigtigt godt billede. Til gengæld gik den alt for hurtigt i stykker (båndene begyndte af og til at hænge (sidde fast). Første gang blev det lavet på garanti, men næste gang måtte jeg selv betale, og det var så forholdsvis dyrt, at jeg valgte at købe en ny VHS. På samme tidspunkt havde min svigerinde nøjagtigt samme model og nøjagtigt samme problemer - så jeg hoppede definitivt fra Panasonic.

Jeg købte så en Super VHS (mest pga. videokamera). Valget blev JVC - reelt fordi det var et rigtigt godt tilbud. Og det har jeg absolut ikke fortrudt. Jeg har senere købt den lille model, som du nævner til min knægt, og den har også fungeret upåklageligt. Jeg vil derfor umiddelbart godt anbefale JVC.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Kvist.

Dato : 21-09-03 22:39

Hej.
Jeg må nok tilstå at jeg ik er super-ekspert udi videomaskiner.. men jeg kan ihvertfald oplyse at mange har anbefalet mig at købe en JVC-videomaskine. Det råd lyttede jeg til, og har heller ikke fortrudt det. Min model hedder HR-J748 fra JVC. Den kostede nok lidt mere end 1500 kr., men det er også nogle år siden nu..
Jeg anbefaler dig i hvertfald at købe JVC.
God fornøjelse
Kvist.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-09-03 08:26

Jeg vil blot anbefale dig IKKE at købe en Samsung.
De er dimmensioneret til kun at holde 2-3 år afhængigt af forbrug. Og de holder ikke længere !!
Ellers får man hvad man betaler for.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-09-03 10:01
Kommentar
Fra : mploug

Dato : 22-09-03 11:48

Til 3773

Er det ikke noget med, at der skal særlige bånd til S-VHS ?
Har jeg meget at bruge en S-VHS video til ?

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-09-03 12:05

Jo du skal bruge nogle bånd der er lidt dyrere. Til gengæld kan du så få en bedre billedkvalitet (lyden er den samme = hifi). En S-VHS maskine er bagud kompatibel med VHS, dvs den kan både ind- og afspille alm VHS. Den er kun S-VHS når du propper de rigtige bånd i. Læs også http://www.kandu.dk/dk/spg/22349

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 24-09-03 23:36

Hej

Jeg har netop købt en JVC HR-V600E til 1300 kr.

Mange tak for hjælpen.

Jeg vil gerne give points til Erling, så Erling - send
et svar, hvis du vil have points.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-03 12:44

Du er sgu da værd at hjælpe mploug!

Nu skal jeg hjælpe dig igen igen. Øverst over boksen står der acceptar kommentar som svar. Tryk på den ud for Erling's svar - hans elsker nemlig point, og bliver ked af det, hvis ikke han vinder månedens dims.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 26-09-03 14:15

Nej - sur !!! (Men konen ville sikkert være glad - aner ikke, hvor jeg/vi skulle gøre af dimsen - gad vide, om den kan byttes med en Ferrari ??

Erling

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-03 14:22

Nok kun en lille en Erling!

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 29-09-03 13:28

Tak for svaret erling_l.