/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dækker sælgers forsikring?
Fra : dan_a
Vist : 521 gange
86 point
Dato : 21-09-03 20:35

Når jeg køber en knallert dækker ham jeg køber den af's forsikring så mig i 3 uger ligesom med bil?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 21-09-03 20:59

Det er jo lovpligtig at have ANSVARSFORSIKRING på knallert, så har han det vil jeg bestemt mene der gældersamme forhold, men... jeg synes du skal ringe her:http://www.fair.dk/smcms/General/Soegning/Index.htm?ID=23&searchStrAdv=salg+af+knallert&x=11&y=9
Vær opmærksom på at det jo kun er ANSVAR der er lovpligtig og - hverken dig selv eller din knallert er på nogen måde dækket af denne forsikring!!!
Men generelt træder en ny forsikring i kraft umiddelbart ved tegningen, så få selv det bragt iorden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-03 21:37

Som lillemig siger er det lovpligtigt at have en ansvarsforsikring. Hvis du er under 18 år kræves der ligeledes knallertkørekort. Den der sælger knallerten vil da straks framelde sin forsikring. Så du skal da hurtigst muligt få knallerten forsikret, hvis du har købt den.
Mht. salg/køb af brugt bil er bilen jo indregistreret så derfor kan forretningsgangen tage tid.

Nu ved jeg jo ikke om det er en 30 eller 45knallert, som der er tale om.

mvh ans

Kommentar
Fra : dan_a

Dato : 21-09-03 21:50

Det er en 30'er, inde på fair.dk står der at deres forsikring dækker, køber i 3 uger hvis man sælger

http://www.fair.dk/smcms/FORSIKRING/Knallert/Din_forsikring/Index.htm?ID=53

Kommentar
Fra : dan_a

Dato : 21-09-03 21:52

Vil bare vide om det gælder andre også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-03 22:00

Ham, som du evt. skal købe en knallert af, kan du jo spørge om, hvor knallerten er forsikret. Kontakt forsikringsselskabet og hør om de har samme betingelser som hos Fair.

mvh ans

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 21-09-03 22:15

Det er sådan set godt nok ud, men igen:
Den lovpligtige ansvar er ANSVAR, altså hvad knallerten (køreren) forårsager, og bemærk at der står "i din interesse", hvis andre kører på den som (f. eks. i forbindelse med reparation). Der er så mulighed for tillægsforsikringer som kasko.

Kommentar
Fra : dan_a

Dato : 21-09-03 22:25

lillemig, hvad har det der med topic at gøre? jeg skal bare vide om hans forsikring dækker mig i én dag, indtil jeg selv for tegnet en