/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Nøgenbadning
Fra : kba
Vist : 5617 gange
20 point
Dato : 16-04-01 22:34

Jeg synes egentlig, det er fedest at bade nøgen ved stranden om sommeren. Problemet er, at jeg ikke ved, hvordan mine venner vil tage det, hvis jeg bare smidder tøjet, når jeg er på stranden med dem. Skal jeg spørge dem først, om de vil blive stødt, hvis jeg bader nøgen. På den anden side virker det også lidt fjollet at gøre en stor ting ud af noget så enkelt. Hvad skal jeg gøre? Hvad synes I om nøgenbadning - og hvordan ville I tage det, hvis en af jeres venner badede nøgen?

Accepteret svar
Fra : Jean Brodersen

Modtaget 20 point
Dato : 17-04-01 00:46

Det kommer jo helt an på, hvordan omgangstonen i vennekredsen er, og hvilket miljø man kommer fra.
Personligt ville jeg ikke selv gøre det (generthed), men ville være bedøvende ligeglad om andre gjorde.
/Jean

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-04-01 07:30

Hejsa

Jeg syntes at det er bedst at være på stranden uden tøj, er det altid
selv......

Sten

"kba" <kba.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:KEIC6.45806$o4.3504849@news010.worldonline.dk...
> Jeg synes egentlig, det er fedest at bade nøgen ved stranden om sommeren.
Problemet er, at jeg ikke ved, hvordan mine venner vil tage det, hvis jeg
bare smidder tøjet, når jeg er på stranden med dem. Skal jeg spørge dem
først, om de vil blive stødt, hvis jeg bader nøgen. På den anden side virker
det også lidt fjollet at gøre en stor ting ud af noget så enkelt. Hvad skal
jeg gøre? Hvad synes I om nøgenbadning - og hvordan ville I tage det, hvis
en af jeres venner badede nøgen?
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-04-01 21:21

4700 skrev i en meddelelse news:bpRC6.1326$UH.537748@news101.telia.com...

Hej Sten

> Hejsa

> Jeg syntes at det er bedst at være på stranden uden tøj, er det altid
> selv......

Jeg synes nu, man lige skal stikke fingeren i jorden og fornemme,
om det støder ens venners eller andres blufærdighed, før man
gør det.

Venlig hilsen
Hanne L

Er du sød at tænke på din klippe- og citatteknik
og svare nedenunder det, du svarer på.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-04-01 06:43

hej kba

"kba" <kba.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:KEIC6.45806$o4.3504849@news010.worldonline.dk...

> Jeg synes egentlig, det er fedest at bade nøgen ved stranden om sommeren.
>Problemet er, at jeg ikke ved, hvordan mine venner vil tage det, hvis jeg
bare >smidder tøjet, når jeg er på stranden med dem. Skal jeg spørge dem
først, om >de vil blive stødt, hvis jeg bader nøgen. På den anden side
virker det også lidt >fjollet at gøre en stor ting ud af noget så enkelt.
Hvad skal jeg gøre? Hvad >synes I om nøgenbadning - og hvordan ville I tage
det, hvis en af jeres venner >badede nøgen?

Vi er selv naturister, og flittige badere i vesterhavet. Dog er det sjældent
vi dyrker vores fornøjelse sammen vennerne - der er kun få af vores venner
der har samme interesse. Så mit råd er - spørg vennerne inden du smider alle
kludene. Ja spørg dem allerede inden i beslutter at tage til vandet om de
vil med på en nøgenbadetur ;) Så får du vennerne sorteret op.....sss.og kan
nøgenbade med dem der har samme interesse*S*

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kommentar
Fra : kba

Dato : 19-04-01 13:01

I har nok ret, at man må spørge sig for. Det er bare ærgeligt, at noget så naturligt skal gøres til et problem. Jeg tror, der er mange som slet ikke har tænkt på at man kan bade nøgen - og derfor heller ikke ved hvad de skal mene.
Desuden er det meget svært at gætte på forhånd (lodde stemningen) hvad folk mener om nøgenbadning.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Titanic

Dato : 23-07-01 18:48

Jeg bader selv ofte uden en trævl på kroppen, gerne sammen med piger på min egen alder er ingen hændring se evt.. www.dun.dk

Hilsen `Jan`

Kommentar
Fra : Mette1

Dato : 06-09-01 13:39

Jeg kender et lille sted ved Tisvilde, hvor jeg ofte bader nøgen. At svømme uden tøj på er det lækreste. Men da mænd ofte stirrer på mine bryster (der ikke er blandt de mindste) foretrækker jeg at gøre det, når jeg er alene. Det skyldes kun min egen generthed. Jeg tror ikke på det vil genere andre.

mvh
Mette

Kommentar
Fra : annasofie

Dato : 05-12-01 20:03

Hej,

Jeg syntes, at du skal gøre det du har mest lyst til. Føles det rigtigst for dig at bade helt uden tøj, skal du gøre det.

Jeg kommer selv fra en famillie, hvor det at smide alt tøjet på stranden har været almindeligt fra jeg var helt lille. Jeg havde en genertheds-krise, da jeg kom i puberteten, og bugte badetøj i en enkelt sommer eller to, men det føltes forkert. Da jeg var femten år begyndte jeg at bade nøgen igen. Jeg snakkede med flere veninder om det og nogle sagde faktisk, at de så syntes jeg vile være pinlig at følges med. Andre sagde, at det kunne jeg da bare gøre. Så jeg tog på stranden med dem der syntes det var ok., og vi tog til strande, hvor der også var andre nøgenbadere. Det var helt fint og problemfrit. Jeg er i hvert fald glad for, at jeg fulgte det jeg helst vil. Det er jo dejligt at være nøgen i det fri...!!!!!

Kommentar
Fra : tuxi

Dato : 24-05-02 19:23

ikke for at lave kaos men jeg er nye og vil lave en anoce selv men kan ikke lige find ude af det HJÆLP mig :)
Btw vis jeg vil bade uden tøj såå gøre jeg det sq
sex på stranden er beder end sand i sengen ikke eller er det bare mig ??

Kommentar
Fra : kba

Dato : 24-05-02 20:09

Hej Tuxi

Jeg er ikke lige med på, hvordan det med sex på stranden er kommet ind i billedet? Jeg troede emnet var at bade nøgen. Men det er måske noget jeg er gået glip af?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Mette1

Dato : 25-05-02 13:27

Hej Tuxi

Jeg tror Kim har ret. Ud fra dit sprog at dømme er du næppe dansker, og det kan være grunden til at du fejlagtigt forbinder nøgenhed på stranden med sex. Når jeg ligger nøgen på stranden og tager solbad, er det fordi det føles dejligt frit og naturligt, men jeg har desværre ofte oplevet at blive antastet at indvandrerdrenge, der bare tror jeg er ude på noget frækt.

mvh
Gitte

Kommentar
Fra : silodansker

Dato : 15-06-02 08:38

Før jeg smider tøjet på stranden (i vennernes nærvær), ville jeg overveje:
Er de frisindede ?
Er der andre nøgne på stranden, som vennerne ikke tager anstød af ?
Er situationen passende (varmt, sol, vand, stemning god) ?
Er jeg afslappet overfor min egen krop, så jeg ikke virker hæmmet og sky, men heller ikke opgejlet ?
Er det eventuelt halvmørkt (sommeraften), det ville lette situationen.
Og så ville jeg tage en rask beslutning. Sådan.

Kommentar
Fra : nicojaver

Dato : 04-07-02 22:03

Jeg er selv flittig nøgenbader, men inden jeg evt. skal til stranden med nogle venner spørger jeg om de er med på nøgenbadning. Hvis de ikke er, og de ikke bryder sig om at jeg bader nøgen, pakker jeg badebukserne ned i tasken også. Jeg mener man skal tage et vist hensyn til hinanden. Hvis det for dem er OK at jeg bader nøgen, viser det sig ofte at de fleste smider badetøjet efter et stykke tid, hvor de har fundet ud af at jeg faktisk mente det alvorligt.

Kommentar
Fra : annasofie

Dato : 30-07-02 16:55

Hej, jeg har skrevet før, men der kommer jo et par svar nu og da, og nu føler jeg lige trang til at skrive lidt mere selv, selvom der er langt mellem indlæggende her. Men jeg har en lille sjov historie at fortælle.... Jeg har længe haft en veninde, som var meget betænkelig ved, at jeg bader nøgen på en offentlig strand. Hun kunne bare ikke se det fede i det, det var da pinligt. Det snakkede vi meget om. Jeg sagde til hende, at hun da ikke kunne udtale sig om noget hun ikke har prøvet selv. Vi var så på en strand en dag, ved Kerteminde, hvor der ikke var så mange mennesker, og hvor flere var nøgne, og så prøvede hun. Hun sagde hun følte sig helt vild genert, men hun kunne godt lide fornemmelsen af at være nøgen udendørs. Hun kunne bare ikke lide at gå nøgen ned til vandet, men det prøvede hun også. Og næste gang vi tog på stranden, skulle hun også lige prøve. Og sådan! Nu har hun aldrig badetøj på mere, og har det fedt med det. Sådan kan det jo også gå!
Pointen: Det er så fedt at bade nøgen, at selv den mest hardcore anti-nudist pludselig kan skifte mening. Og det havde hun nok aldrig gjort, hvis ikke hun havde haft en veninde (mig) som badede nøgen, og sagde til hende, at hun skulle tage og prøve det selv. Vel?

Kommentar
Fra : somo

Dato : 05-06-03 23:17

Det hele kommer vel an på hvor meget man er hængt op på den danske jantelov.
Nøgenbadning er faktisk tilladt, og hvis du har lyst, så gør det. Det kunne jo også være at flere af dine venner går med de samme tanker som dig....
God fornøjelse