/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail server
Fra : toploader33
Vist : 302 gange
50 point
Dato : 21-09-03 16:56

Davs

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man kan opsætte en mail-server på sin egen pc. Som software.
Problemet er at hos tiscali har man kun 10 MB. plads tildelt, jeg har snakket med dem man der er ikke noget at gøre.
jeg er IKKE interserret i og lave min mail adresse om. Så det skal være på min egen pc. den skal virke med POP3 konto.

Med venlig hilsen

toploader33

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-09-03 17:26

Du kan altid sætte din egen mail server op. Men det kræver at du har en DNS som peger på din maskine.

Derimod vil du nok få svært ved at beholde din email adresse, ihvertfald hvis det er en adresse du har fået sammen med dit internet abonnement. Det som står efter @ bruges til at finde den rigtige mail server. Så hvis du har en "standard" mail adresse, så kan du ikke gøre noget, hvis du ikke vil skifte den ud.

Hvorfor sætter du ikke en FTP server op i stedet for. Så kan folk bare uploade de vedhæftede filer til den?

Kommentar
Fra : toploader33

Dato : 21-09-03 18:04

Hej

hjp1974

Det der med FTP det tænkte jeg ikke lige på. Med det er jo bare sådan man skal gøre. tak for hjælpen

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-09-03 18:31

Du kan jo altid oprette en mappe for sig selv i din dokumentmappe på skrivebordet og der kan du gemme dine mails, så de ikke ligger og fylder i din indbakke...

Det der det jeg gør!!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-09-03 19:24

Du kan finde nogle FTP server programmer på Tucows. Jeg kører selv med GuildFTPd, som er rimelig nemt at sætte op. Men der findes et hav af server programmer og de er næsten alle meget simple at håndtere.

nicolehh: Toploaders problem er sikkert ikke at mails fylder i hans indbakke på computeren, men derimod at udbydere sjældent tildeler en postkasse over 10MB.

mvh/HJP