/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvor finder man en markræsser??
Fra : hojriiskim
Vist : 496 gange
10 point
Dato : 21-09-03 14:48

er der nogen der ved hvor man finder en gammel bil som kan bruges til markræsser...?? skal være gratis...

Accepteret svar
Fra : Dyne

Modtaget 10 point
Dato : 21-09-03 17:01

Hej hej....
Der er mange muligheder. Hvis den skal være gratis kræver det kontakter eller bare at man er god til at snakke for sig...
Den sikre metode at få den gratis på, er at der er en i familien/naboer som skal have udskiftet et gammelt lig. Ellers der hvor der nok er næststørst sandsynlighed for at finde en, hos en gørdet selv-fusker, som laver gamle biler op til syn - ofte sort, der er nok en chance for at han engang imellem for forregnet sig, og må give op overfor en bil, som du så kan få, istedet for at han skal betale for at komme af med den.
Ellers så er der den lokale ophugger, ham kan du måske slippe afsted med at fedte lidt overfor...
Ellers har du måske noget familie/bekendte som arbejder hos, eller har tilknyttelse til et autoværksted. -eller så kan man afogtil være heldig at finde nogle i den blå avis, som enten bortgives, sælges for en ks. øl eller en 500lap (hvilket er normalt at give for en markræser, hvis man ikke kan få den gratis...)
Hvis du skal have fat i en ræser, er det en MEGET god idé at få een som kan starte og køre når du får den - for ellers er det det arveste lort at skulle til at makke i så gammel en bil... -det eneste som må være galt i den, som gør at den ikke kan starte, er at der kan være gået en sikring eller at koblingen har sat sig fast, så den skal skubbes igang.
Du skal også være opmærksom på at hvis det skal gøres helt lovligt så koster det ca. 500-800kr at komme af med dem igen, når man må give op overfor dem. Somregel kan man få en aftale med ophuggeren om at man selv tømmer ALLE vædsker af dem, så de bare kan hente dem, og så spare et par hundrede.
- ellers så er det jo også metoden med at stikke ild til dem, og komme af med dem som jern....
Håber at der er noget brugbart imellem, ellers så prøv igen...
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 22-09-03 07:58

kik under bortgives i den blå avis,- der plejer at være nogle stykker

Kommentar
Fra : Elbandit

Dato : 11-10-03 13:43

Indryk en annonce i den blå avis med "skrotbiler afhentes gratis"

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-05 21:36

Tak for svaret Dyne.