/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
du´r opel omega ?
Fra : Dullermaren
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 21-09-03 13:56

jeg overvejer at købe en opel omega 1,8 i gl, er det noget der duer ? erfaringer ønskes
det er især der gode kabine plads der tiltaler mig, der er plads til tre unger- men hvad er bilens fortrin / ulemper det er en 87´til 12.000

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 21-09-03 14:05

Til privat brug er en Omega en fed bil -- men hvis den skal bruges til taxakørsel, så er nogle modeller noget frygteligt l*rt...

Du kan checke modellen ud fra nummerpladen på Statens Bilinspektions synsside -- de har en top 10 over typiske fejl.
Men til prisen er en årgang 87 et OK køb...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 21-09-03 14:33

Hej
Opeler har generelt en del smårust, som man skal være efter for at det ikke breder sig, men hvis der ikke er vanvittigt meget rust, og bilen ser velholdt ud, så er det nogle fine biler, som har en god holdbarhed.
Jeg kender ikke lige reservedelspriser på Opel sammenlignet med andre biler, men det er nok noget som man skal tage med i overvejelserne når det er en ældre bil, da der jo altid vil være noget som skal laves. Ikke at Opel er de slemmeste til at gå i stykker, for det er nogle udemærkede biler - siger en som ikke er Opel- / tyskerfanatiker.
Mvh Dyne

Accepteret svar
Fra : Lilledudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-03 16:12

Hej Dullermaren
Jeg kan kun sige godt om Omega jeg har en selv som har kørt over 260000 km,
den har kørt meget med en camping vogn på 1200 kg,det har da slidt på den
så den brummer lidt i bagtøjet,men pyt det er til at leve med, benzin forbrug af
så stor vogn er rigtig god bykørelse ca.12km landevej/motorvej 80 / 110 km kører
den ca.13-14 km literen.Rust er der da i alle biler fra den tid, har den ikke været
skadet er der ikke meget rust i.
Hel og lykke med købet
mvh JC

Godkendelse af svar
Fra : Dullermaren

Dato : 25-09-03 08:50

Tak for svaret Lilledudi.

Kommentar
Fra : ivangitte

Dato : 18-11-03 14:52

Hej Dullermaren!
Jeg håber du har købt din bil. Det er en fantastisk god bil der aldrig går i stykker. Jeg har haft en i tolv år, og jeg har kun skiftet et batteri, samt nogle pærer.
Held og lykke med den.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 18-11-03 16:52

Den er købt, det der måske bekymrer mig lidt er at den bruger lidt vand, ( der er ikke " mayonaise" i olien ) nogle ideer ?

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 18-11-03 17:28

Hej Dullermaren
Tillykke med bilen.
Har du prøvet at køre med fuld varme på, og helt lukket for
varmen, bruger den vand med varme på så er det dit varmeapperat
den er gal med, du skal også se i bunden af køleren om den sveder der fra ved en samling af slangerne.
held og lykke med forsøget.
med venlig hilsen Lilledudi

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 20-05-06 20:18

Har stadig min Omega ,- en dejlig bil.... er nu synet to gange siden ..... stadig kun lidt kosmetisk rust,- men dog er der efterhånden er del vibrations støj ....